Vi har lagt ett lamellparkettgolv på hela vår övervåning. I produktbeskrivning står det klart och tydligt att det ska gå att slipa 1-2 ggr. Vi har haft en fackmassamässig golvfirma här som menar på att det inte går att slipa golvet pga fasningar i golvet och få ett bra resultat. Tror ni jag har chans att få igenom en reklamation?
 
Nej
 
T tergo skrev:
Nej
För att?
 
J Jhnaa skrev:
För att?
golvtillverkaren säger golvfirman har fel och att det går att slipa golvet
vad är det för golv?
 
T tergo skrev:
golvtillverkaren säger golvfirman har fel och att det går att slipa golvet
vad är det för golv?
Men om en golvfirma som är expert på detta inte vill ta på sig jobbet eftersom de menar på att det inte går att få ett bra resultat, då kan ju ingen slipa golvet med bra resultat. Och vi har köpt golvet för att det ska gå att slipas.

Ett lamellparkett i ek.
 
Om det har en försänkt skarv mellan plankorna förstår jag golvfirmans oro. Stor risk att det blir randigt. Stor skillnad på går att slipa och slipa med ett resultat som gör både kund och yrkesman nöjd
 
T topmount skrev:
Om det har en försänkt skarv mellan plankorna förstår jag golvfirmans oro. Stor risk att det blir randigt. Stor skillnad på går att slipa och slipa med ett resultat som gör både kund och yrkesman nöjd
Men när man skriver att golvet är slipbart förutsätter man ju att man kan göra det med bra resultat, vem skulle chansa att göra det på 100kvm annars!? Därför min undran kring chanser att få rätt vid en reklamation här!
 
T tergo skrev:
enligt denna sida skall det gå att slipa [länk]
det har inget med lamellparkett att göra utan skarvarna mellan brädorna i vårt golv.
 
Du ringer helt enkelt tillverkaren som får ta fram en firma åt dig som kan slipa golvet.
 
Är väl enklast du kollar med leverantören av parketten.
Troligen ett klarare svar än att fråga på ett forum.
Men en undran, varför har du haft hemma en golvfirma för att se på golvslipning på ett nylagt golv?
Och vad är sannolikheten att du skall behöva slipa om golvet och varför?
 
GoC GoC skrev:
Är väl enklast du kollar med leverantören av parketten.
Troligen ett klarare svar än att fråga på ett forum.
Men en undran, varför har du haft hemma en golvfirma för att se på golvslipning på ett nylagt golv?
Och vad är sannolikheten att du skall behöva slipa om golvet och varför?
såklart jag får ett klarare svar då, och de menar ju på att det går att slipa eftersom de skrivit det i produktinformation, men forumet är väl till för att få fråga och diskutera eller?

pga skada på golvet.
 
om det är ett klickgolv så kan man ju ev byta någon planka
 
  • Gilla
RoBo
  • Laddar…
J Jhnaa skrev:
såklart jag får ett klarare svar då, och de menar ju på att det går att slipa eftersom de skrivit det i produktinformation, men forumet är väl till för att få fråga och diskutera eller?

pga skada på golvet.
Så klart får du diskutera och fråga och då också räkna med svar. Men att är ju bara tyckande och troende.
Är det hela golvet som är skadat?
Jag fattade som att golvet var nyanlagt.
Sen är väl beteckningen ”går att slipa” snarare en beteckning för att ytskiktet är såpass tjockt att det finns att ta av vid en slipning snarare än en garanti för att det skall bli ett bra resultat.
 
Eller hör med en annan slipare.
 
  • Gilla
Torkad gubbe
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.