964 läst ·
8 svar
964 läst
8 svar
Reklamera / ersättning?
Hej,
Vi la om taket i somras, takläggaren sa att vi inte behövde byta plåten till fönsterkuporna (helklädda i plåt) utan det skulle räcka att vika pappen.
Efter att jag upptäckt läckage på vinden och pratat med plåtslagare som menar på att man måste byta plåten för att säkerställa att det blir tätt, så känner jag mig totalt grundlurad!
I kontraktet/offerten står ingenting om att plåt jobb ingår, mer än att befintlig plåt målas.
Finns det något jag kan göra i min sits?!
Vi la om taket i somras, takläggaren sa att vi inte behövde byta plåten till fönsterkuporna (helklädda i plåt) utan det skulle räcka att vika pappen.
Efter att jag upptäckt läckage på vinden och pratat med plåtslagare som menar på att man måste byta plåten för att säkerställa att det blir tätt, så känner jag mig totalt grundlurad!
I kontraktet/offerten står ingenting om att plåt jobb ingår, mer än att befintlig plåt målas.
Finns det något jag kan göra i min sits?!
Tror inte det. Eftersom det inte står något om ny plåt i offerten, får betala plåtslagare själv. Hade ny plåt ingått i offerten hade priset blivit högre så skillnaden om plåten ingick eller om du betalar separat är nog inte stor.
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Du har givetvis rätt att reklamera, det skall vara tätt.
Men din takläggare kommer i första hand att hävda att det går att få tätt med lite ytterligare handpåläggning. Skulle det vara så att plåten måste göras om, så kan takläggaren ha rätt till extra betalt, i förhållande till vad det hade kostat om det ingått från början. Vilket kan vara svårt att avgöra så här i efterhand.
Men din takläggare kommer i första hand att hävda att det går att få tätt med lite ytterligare handpåläggning. Skulle det vara så att plåten måste göras om, så kan takläggaren ha rätt till extra betalt, i förhållande till vad det hade kostat om det ingått från början. Vilket kan vara svårt att avgöra så här i efterhand.
Klicka här för att svara
