I
Jag hade en diskussion med en kollega idag, han undrade om man hade rätt till avbrottsersättning för vatten precis som vid längre elavbrott, hans vatten var avstängt en dryg halvdag pga en läcka i gatan för någon månad sedan.

Är det någon som har en aning om detta?

Hans liv verkar vara en ekonomisk katastrof.

Jag stoppade detta i Vatten & Avlopp men om någon tycker att den ska flyttas så inga problem.

Man har rätt till ersättning för faktiska merkostnader, så fick han ta bilen till ICA för att köpa flaskvatten så får han ersättningen för vad resa + vatten faktiskt kostade. Någon schablonmässig ersättning finns ej.

• Gilla
Incinerator
  • Laddar…
I Incinerator skrev:
Jag hade en diskussion med en kollega idag, han undrade om man hade rätt till avbrottsersättning för vatten precis som vid längre elavbrott, hans vatten var avstängt en dryg halvdag pga en läcka i gatan för någon månad sedan.

Är det någon som har en aning om detta?

Hans liv verkar vara en ekonomisk katastrof.

Jag stoppade detta i Vatten & Avlopp men om någon tycker att den ska flyttas så inga problem.
Som jämförelse är 12 timmar gränsen för elavbrottersättning hos EON som jag har.

• Gilla
Incinerator
  • Laddar…
I
K Kane skrev:
Som jämförelse är 12 timmar gränsen för elavbrottersättning hos EON som jag har.
Tror du inte att den gränsen är lagstadgad?
Det var väl efter att Gudrun var ute på en partyrunda i Jan -05 som detta blev lag?

I Incinerator skrev:
Tror du inte att den gränsen är lagstadgad?
Det var väl efter att Gudrun var ute på en partyrunda i Jan -05 som detta blev lag?
Så var det nog, förr fick man ju avbrottsersättning även för kortare strömavbrott av Vattenfall

I
F fribygg skrev:
Så var det nog, förr fick man ju avbrottsersättning även för kortare strömavbrott av Vattenfall
Jag har aldrig någonsin fått någon ersättning vid avbrott i elleveranserna före Gudrun trots att det har varit avbrott i flera dagar!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.