220 läst ·
5 svar
220 läst
5 svar
Avbrottsersättning
Jag hade en diskussion med en kollega idag, han undrade om man hade rätt till avbrottsersättning för vatten precis som vid längre elavbrott, hans vatten var avstängt en dryg halvdag pga en läcka i gatan för någon månad sedan.
Är det någon som har en aning om detta?
Hans liv verkar vara en ekonomisk katastrof.
Jag stoppade detta i Vatten & Avlopp men om någon tycker att den ska flyttas så inga problem.
Jag stoppade detta i Vatten & Avlopp men om någon tycker att den ska flyttas så inga problem.
Byggnadsvårdare
· Norrahammar
· 105 inlägg
Man har rätt till ersättning för faktiska merkostnader, så fick han ta bilen till ICA för att köpa flaskvatten så får han ersättningen för vad resa + vatten faktiskt kostade. Någon schablonmässig ersättning finns ej.
Som jämförelse är 12 timmar gränsen för elavbrottersättning hos EON som jag har.I Incinerator skrev:Jag hade en diskussion med en kollega idag, han undrade om man hade rätt till avbrottsersättning för vatten precis som vid längre elavbrott, hans vatten var avstängt en dryg halvdag pga en läcka i gatan för någon månad sedan.
Klicka här för att svara