Är det bara jag som fått reklam för den här och ser det som det ultimata verktyget för rot- och markbrand?
Jag lägger upp en skärmdump och en bild fyra stugor bort från vår sommarstuga, från igår. Brandorsak okänd, gissningen är fimp eller uthälld aska, enligt räddningstjänsten.
Jag lägger upp en skärmdump och en bild fyra stugor bort från vår sommarstuga, från igår. Brandorsak okänd, gissningen är fimp eller uthälld aska, enligt räddningstjänsten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Scouten skrev:
Nä när jag påpekade detta på detta forum fick jag till svar, Näpp kanske i skogsmark..
Men inte vid enstaka stubbar..
som om inte jordbrand vore en farlig sak att orsaka...
Medlem
· Stockholm
· 4 633 inlägg
Jag har gjort egna av plåt och oljefat, och det fungerar utmärkt för ändamålet. Men med som alla andra brasor gäller det att tänka sig för ordentligt.
Möjligt är väl om stubben är gammal och torr att risken för rotbrand ökar rejält.
Möjligt är väl om stubben är gammal och torr att risken för rotbrand ökar rejält.
Klicka här för att svara