P pmd skrev:
Går sjukvården på knäna och tvingas kommunerna spara pengar pga skjutningar?
https://www.aftonbladet.se/a/xg28xV?utm_source=androidapp&utm_medium=share


En skjutning med 2 skadade, 75 mille, så ja jag tror nog det är därför kommuner och landsting saknar pengar

Eller bör vi höja skatten för att ha råd med bra vård och skola samtidigt kunna ligga bra till i toppen av skjutningar i Europa ?
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
TRJBerg TRJBerg skrev:
Låser du aldrig ytterdörren? Alternativt låser du aldrig den aldrig när du är hemma (nattetid?)?
På landet låser vi aldrig något av husen om vi inte är bortresta över natten.
 
  • Gilla
returen
  • Laddar…
Silly Bear Silly Bear skrev:
[länk]


En skjutning med 2 skadade, 75 mille, så ja jag tror nog det är därför kommuner och landsting saknar pengar

Eller bör vi höja skatten för att ha råd med bra vård och skola samtidigt kunna ligga bra till i toppen av skjutningar i Europa ?
Nog för att vården är dyr, men så dyr är den inte.
Sen kan man ju se det som en fördel om de idkar självsanering...
 
K
Förstår inte vitsen med att folk lämnar olåst dag eller natt. Känns bara genom korkat. Är det så jobbigt att låsa en dörr ? Att lämna olåst när man är inne i huset och har koll är inga problem men när man är ute och inte har koll då känns det vettigare att låsa
 
  • Haha
returen
  • Laddar…
K Krux skrev:
Förstår inte vitsen med att folk lämnar olåst dag eller natt.
Någon kan ju vilja gå in och då är det hindrande om dörren är låst.
 
  • Älska
  • Gilla
Intet och 3 till
  • Laddar…
L lat skrev:
Nog för att vården är dyr, men så dyr är den inte.
Sen kan man ju se det som en fördel om de idkar självsanering...
De har ju räknat på att någon blir invalidiserad och behöver stöd resten av livet. Inte primärt vård för skadorna.
Men följden av att folk blir rädda är nog ett större problem. Precis som de nämner.
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
K
Alfredo Alfredo skrev:
Någon kan ju vilja gå in och då är det hindrande om dörren är låst.
Dem som ska gå in har väl nyckel? Eller får dem väl ringa om dem måste in .
 
K Krux skrev:
Förstår inte vitsen med att folk lämnar olåst dag eller natt. Känns bara genom korkat. Är det så jobbigt att låsa en dörr ? Att lämna olåst när man är inne i huset och har koll är inga problem men när man är ute och inte har koll då känns det vettigare att låsa
Skit enkelt, man ska inte behöva låsa i ett civiliserat samhälle.
Mitt är mitt & ditt är ditt.
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
K Krux skrev:
Dem som ska gå in har väl nyckel?
De som ska gå in behöver ingen nyckel om det är olåst. Mycket enklare.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
K
L lat skrev:
Skit enkelt, man ska inte behöva låsa i ett civiliserat samhälle.
Mitt är mitt & ditt är ditt.
Haha visst det funkar ju bra
 
K
Alfredo Alfredo skrev:
De som ska gå in behöver ingen nyckel om det är olåst. Mycket enklare.
Känns som sagt korkat.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
K Krux skrev:
Haha visst det funkar ju bra
Har funkat utomordentligt på landet i över 50 år. Helt problemfritt!
 
  • Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
K
Alfredo Alfredo skrev:
Har funkat utomordentligt på landet i över 50 år. Helt problemfritt!
Ja det är ju tur för dig det
 
K Krux skrev:
Ja det är ju tur för dig det
Ja det tycker jag med. Vi är helt överens.
 
  • Gilla
LaT
  • Laddar…
K Krux skrev:
Haha visst det funkar ju bra
Sen kan det hjälpa att jag har 4 hundar därhemma...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.