P pmd skrev:
Fungerar Zyklon B på annat än judar? Eller är det just judeutrotning du syftar på?

Jag antar att ditt omnämndande av Zyklon B är ett försök till ett sarkastiskt skämt och du inte menar allvar med att det bör användas i brottsbekämpande syfte. "Skämtet" känns dock lite skämt (betydelse 2).
Du verkar vara insatt

P
returen returen skrev:
Du smiter ifrån din samhällspliktiga skyldighet att ta tag i detta med att utrota ohyran och arvslinjen
Rashygien är omodernt. Byt argument.

• Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Rashygien är omodernt. Byt argument.
Det är faktiskt bara du som kör juderacet med rashygien vi andra tar hel avstånd
det talar ju ju mer om vad du är för en än trådens rubrik
Snart drar du väl in konzentrationsläger oxå

P
returen returen skrev:
Vad fan gör ungarna ute på nätterna?
Leter after etniska svenskar att mörda, antar jag. Åtminstone får man det intrycket i den här tråden.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
P pmd skrev:
Leter after etniska svenskar att mörda, antar jag. Åtminstone får man det intrycket i den här tråden.
du är uppenbart helt inne på detta känner du dig utsatt?

Nissens Nissens skrev:
Det var lagligt att slå barnen och våldta frun.
Det har aldrig varit lagligt att begå brottet våldtäkt. Sluta tramsa.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
P
H HIO-Gurra skrev:
Sedan Palme gjorde en Goebbelsstrategi för över 70 år sedan
Hur utformades Palmes Goebbelsstrategi i början av 1950-talet?

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
P
returen returen skrev:
de övriga är ju undantagen som bekräftar regeln
Hur lyder regeln?

P
H H-sand skrev:
Jag t ex känner mig rätt trygg även om man är ute mitt i natten.
Jag också, och då finns det ändå räv, älg och vildsvin i skogen här. Inte alltför långt härifrån lär det även ha siktats varg. Tyvärr har jag ännu inte sett någon varg, men de övriga uppräknade har jag träffat på (på lagom säkerhetsavstånd).

De vilda djuren håller sig på avstånd om man låter lite. Det kanske fungerar mot de vildaste typerna i Stockholm också?

• Haha
returen
  • Laddar…
L lat skrev:
Nu är det ju också olika på olika platser i landet.
Det är tydligen ett fåtal platser där ni tycker/upplever att det är fördj.vligt, men jag kan ju bara säga att på alla de platser där jag normalt/då & då vistas så har jag inte märkt nånting av det. Och, jo jag var senast igår i Botkyrka.
Om man inte märker något i Botkyrka har man skygglappar stora som stekpannor.

• Haha
  • Gilla
returen och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Ja, det är ju inte bättre, men man borde ju inse att brottslighet har alltid funnits, och kommer alltid att finnss, den tar sig olika uttryck över tiden.

Gläds du inte över att en rad olika brott minskat kraftigt? Varför bara fokusera på det som ökat, det som minskat är väl också viktigt?
Ja det har alltid funnits brottslighet och ja den ändras över tiden. Vad hjälper det?

Gläds jag åt att en rad brott minskat kraftigt - nej inte speciellt. Vad gör man då, firar med ett restaurangbesök? Att något händer andra i mindre utsträckning är ju bra men det överskuggas av polarisering (skuggsamhällen) och effekterna av organiserad brottslighet - det har mycket större effekt på min vardag än att det var färre brott av någon sort förra året.

• Gilla
Schlangen och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
Alfredo Alfredo skrev:
Det har aldrig varit lagligt att begå brottet våldtäkt. Sluta tramsa.
Det är skillnad på vad som har räknats som en brottslig våldtäkt tidigare under olika tidsperioder och vad som räknas som en brottslig våldtäkt idag.
Det var tidigare lagligt för en make att tvinga sig på sin fru, något vi idag kallar för våldtäkt.

• Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
makhno_ makhno_ skrev:
Jag har aldrig hört, eller ens sett i skrift, någon som har en romantisk bild av Sverige. Mycket få är nöjda med det samhälle vi byggt (raserat).

Analyserna skiftar dock och de enda som helt säkert har fel är de som tror att våld och brottslighet har ökat.

(Det finns såklart typer av brott som ökar, korruption, människohandel, lönestöld och fiffel med välfärdsföretag är såklart vanligare med det system vi valt)

Själv tror jag många av förändringarna kommer ur större skeden i ekonomin som inte kan lösas inom ramen för nationalekonomi och partipolitik men att detta inte är skäl att ge upp.
Jag får lätt intrycket här att många tycker det är mycket bättre nu, med hänvisning till att vissa brott har minskat. Jag tycker det är mycket sämre nu. Vi har hela stadsdelar som inte är integrerade i det svenska samhället, som delvis lever efter egna regler. Vi har gängkriminalitet och annan organiserad brottslighet som tar sig in i samhällsapparaten på ett sätt vi inte sett tidigare, vi har 13 åringar som bär pistol och ber om att få "jappa" någon. Att det är småungar som är beväpnade på stan idag gör att vi vanliga medborgare inte längre kan göra det man borde göra, nämligen säga till och synas - det är förknippat med allt för stor risk. Tuta på fel person på motorvägen och du blir förföljd och hotad. Det är toppen om antalet våldtäkter minskar eller vad det nu är som det blir färre av, eller är det kanske antalet kvinnor som "hoppar" från 7nde våningen som blivit färre - det överskuggas dock helt av det samhällsproblem jag beskriver ovan.

• Gilla
  • Älska
Schlangen och 6 till
  • Laddar…
P
G gaidin skrev:
En upplysning till alla som inte är "vänsterblivna"; Fakta har absolut ingenting med politik att göra. Lika lite som mattematik är politik.
Det finns dock både "alternativa" (dvs falska) fakta och falsk matematik.
🤪

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
P
S Sir Duke skrev:
Allt var inte bättre förr.
Men supande och knivslagsnål var inte organiserat och systemhotande.
Vad är (på riktigt) systemhotande idag? På vilket sätt?
S Sir Duke skrev:
Buset förstod att det helt självklart finns lagar och poliser och en samhällsordning.
Det är nog en lite "romantisk" och idealiserad bild av hur det var förr.
S Sir Duke skrev:
I dag finns det många som inte tycker att det ska finnas en lagbok. Utan det är djungelns lag och den starkes rätt som gäller. Eller att en religiös sagobok är lag.
Det förekom även förr. Några exempel är Stureplansmorden, polismordet i Nyköping och Malexandermorden.
Jag har inte gjort någon komparativ studie för att utröna hur stor skillnaden är då mot nu. Det måste man göra för att kunna hävda att det är sämre eller bättre nu.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.