hej har problem med dricksvattnet
när det regnar mycket typ en hel dag så blir vattnet gult missfärgat
läcker in någonstans i brunnenspolar jag ur några timmar blir det sen bra
vad kan man göra för att täta brunnen och vad kan det kosta???
nån som har någon erfarenhet av detta
brunnen är 100m borrad brunn
 
du verkar ha för kort rörfodring.... hur mycket foder sattes i???
 
troligen så sluter inte foderröret tätt mot berget. Kolla med en borrfirma vad det kostar att täta läckaget, ytvatten för med sig bakterier som kan vara onyttiga, ex e-colie. Använd en geotec borrarer för bästa resultat.
 
Har du grävd eller borrad brunn?

/Patrik
 
borrad 100m
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.