Hej ska man lägga underpapp och takpapp eller räcker det med bara takpapp?
 
B berraW23 skrev:
Hej ska man lägga underpapp och takpapp eller räcker det med bara takpapp?
Om du skall ha ytpapp som ytskikt så följder du läggningsanvisningarna för det. Mig veterligen så förespråkar dem alltid en underlagspapp under ytpappen.
 
  • Gilla
berraW23
  • Laddar…
B berraW23 skrev:
Hej ska man lägga underpapp och takpapp eller räcker det med bara takpapp?
Båda
 
  • Gilla
skogstomten och 1 till
  • Laddar…
vilken underpapp och takpapp kan ni rekomendera
 
Rickard.
Trebolit glaciär 3 säljs till ett bra pris på byggmax, du måste (troligtvis) betala mer i bygghandeln för i stort sett samma papp. Underlagspapp kör du med vilken yap2200 som helst som du stöter på först till ett bra pris.

Undvik yam2000 då den inte bara är sämre utan den är också mycket svårare att montera bra.
 
Tack!
 
Bestäm vilken ytpapp du ska ha och läs sen anvisningarna för hur underlaget ska genomföras.
 
  • Gilla
berraW23
  • Laddar…
Centano Centano skrev:
Om råsponten var blöt när ni la på presenningen beror de nog på hur länge presenningen får ligga kvar om översidan blir påverkad eller inte.

En fundering orelaterat till frågan; ska det in en plåt under nederkanten av fasadpanelen eller hur kommer täcka för mellanrummet mellan den tryckta regeln och panelen?
hej
jag kunde inte hitta plåt, bara undrar om du vet var man kan köpa?
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.