Har blåst storm och ösregnat sista veckan och såg precis detta. Har inte eldat i kaminen på över en månad och har en sån där huv som vänder sig med vinden som skydd för regn ovanpå skorstenen. Ändå ser det ut att ha tagit sig in vatten bakvägen? Är det hål i rörets botten då eller hur letar det sig in?

Varit upp på vinden samt på taket och allt ser visuellt OK ut i mina ögon.

Huset besiktades för två år sedan utan anmärkning samt att sotare var här för 2 år sedan och gjorde full kontroll utan anmärkning.

Vad bör jag göra eller är det skit man får räkna med i oväder? :(

PS: Bilden lutar åt fel håll.. Det man ser är rökkanalen precis bakom kaminen mot väggen.
 
  • bild.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.