Vi har haft två målare hemma senaste veckorna som har skrapat och målat fasaden. Överlag verkar de ha gjort ett grundligt och bra arbete med två dagars tvätt, grundmålning och sedan strykning med två lager färg.
Vädret har dock varit ostadigt och flera gånger har vi varit tveksamma över att de valt att måla när det varit regn i prognosen och det har även regnat en del. Målarna har inte talat svenska eller engelska så vi har inte kunnat kommunicera så lätt och någon gång ringde vi deras chef då vi uppfattat det som att de inte skulle måla den dagen p g a regnrisk, men han sa i princip ”lita på
mig” och efter det släppte vi det och förutsatte att chefen kommunicerade med dem och projektledde med hänsyn till rådande väder.
De blev färdiga igår kväll och i morse när vi själva kollade på huset noterade vi att vi inte är nöjda med målningen på en utbyggnad vi har som är särskilt väderutsatt. De målade denna i fredags, några få timmar innan det regnade ordentligt med ordentlig blåst (var utfärdad varning från SMHI i Stockholm-Uppsala där vi bor, skulle bli 20 m/s i kasten). Samma dag kittade de och målade ett fönster som behövde fixas på samma utsatta utbyggnad och det ser inte heller så bra ut tycker vi. Resten av huset ser väldigt mycket bättre ut.
Vi ska träffa chefen för inspektion om någon dag, har inte gjort det ännu.
Vad är rimliga åtgärder baserat på bilderna nedan? Är detta tillräckligt bra eller borde de fixa till något? Som det är nu är jag väldigt besviken på resultatet.
Vädret har dock varit ostadigt och flera gånger har vi varit tveksamma över att de valt att måla när det varit regn i prognosen och det har även regnat en del. Målarna har inte talat svenska eller engelska så vi har inte kunnat kommunicera så lätt och någon gång ringde vi deras chef då vi uppfattat det som att de inte skulle måla den dagen p g a regnrisk, men han sa i princip ”lita på
mig” och efter det släppte vi det och förutsatte att chefen kommunicerade med dem och projektledde med hänsyn till rådande väder.
De blev färdiga igår kväll och i morse när vi själva kollade på huset noterade vi att vi inte är nöjda med målningen på en utbyggnad vi har som är särskilt väderutsatt. De målade denna i fredags, några få timmar innan det regnade ordentligt med ordentlig blåst (var utfärdad varning från SMHI i Stockholm-Uppsala där vi bor, skulle bli 20 m/s i kasten). Samma dag kittade de och målade ett fönster som behövde fixas på samma utsatta utbyggnad och det ser inte heller så bra ut tycker vi. Resten av huset ser väldigt mycket bättre ut.
Vi ska träffa chefen för inspektion om någon dag, har inte gjort det ännu.
Vad är rimliga åtgärder baserat på bilderna nedan? Är detta tillräckligt bra eller borde de fixa till något? Som det är nu är jag väldigt besviken på resultatet.
Klicka här för att svara










