Är det någon som har koll på regler gällande hur avloppsventilation och köksventilation skall göras genom tak?

Är inte helt säker på att vår byggare gjort rätt. Det blir kondens som rinner på pappen under takpannorna.
 
Har haft det problemet ett par gånger när vi gjort stosar till avloppsluftningen. Man skall INTE ha en "kineshatt" på stosen utan kraga i plåtstosen i röret i överkant. Annars blir det kondens på undersida hatten å rinner ner på utsidan av luftningsröret.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.