Jag har hört att när man numera köper ett monteringshus från VISSA tillverkare så är alla reglar till inneväggar försedda med något slags "klick" system och att de reglar man bultar i golv resp tak har frästa urtag cc 600!? Är det så här? Verkar ju smidigt eller skall man mäta ut å spika som vanligt? Har Eksjöhus detta system??

P
Jag har sett något liknande vid något tillfälle, men minns inte exakt vad, vart eller varför..
Det låter ju onekligen smutt, samtidigt som det är lite trist att snickarjobben blir allt mer montagejobb istället för hantverk.

På tal om avstånd mellan reglarna... vår byggare kör med cc 45 på alla väggarna... blev lite paff när jag såg det...

Är det fler hustillverkare som gör så??

/Andreas

AndreasK skrev:
På tal om avstånd mellan reglarna... vår byggare kör med cc 45 på alla väggarna... blev lite paff när jag såg det...

/Andreas
Kanske för att lätt kunna använda 90-gips istället för 120-gips?! Det är viss skillnad på att bära en 90-skiva kontra en 120 dito :o

bebben skrev:
[quote author=AndreasK link=1138567084/0#2 date=1138576680]På tal om avstånd mellan reglarna... vår byggare kör med cc 45 på alla väggarna... blev lite paff när jag såg det...

/Andreas
Kanske för att lätt kunna använda 90-gips istället för 120-gips?! Det är viss skillnad på att bära en 90-skiva kontra en 120 dito  :o[/quote]

Dessutom är det ju standard nu med 900 istället för 1200:s gips på byggen, just pga ergonomin.

Det kan ju förklara saken... kul att hustillverkaren tänker på ergonomin när de inte själva spikar ihop huset...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.