1 767 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Regla ut ytterdörr på betongplatta
Tja som rubriken lyder så ska jag regla ut min ytter dörr och sidoljus då jag ska isolera fasaden och sätta ny panel i vår.. men då ställer jag mig den frågan hur mna ska göra då huset står på betongplatta och reglar jag ut dörren blir den liksom hängade i luften. hur brukar man göra i dessa fall?
Måste jag gjuta ut en klack eller?
MVH
Måste jag gjuta ut en klack eller?
MVH
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Hur ska du göra med fönster? Snyggast är alla gånger att låta både fönster och dörr följa med fasaden men ska du ändå sala fönster hade jag salat dörren också.
Hur ser det ut på utsidan av dörren, någon trappa eller så? Exempelvis en gjuten trappa kan man ju flytta ut dörren på. Det är mest att tröskeln ska få stöd, karmen och dörrbladet hänhor ju i sidorna.
Hur ser det ut på utsidan av dörren, någon trappa eller så? Exempelvis en gjuten trappa kan man ju flytta ut dörren på. Det är mest att tröskeln ska få stöd, karmen och dörrbladet hänhor ju i sidorna.
Nej fönstrena ska flyttas ut! men jag är liksom kluven till hur man ska få till bra stöd åt dörrn och så att det inte blir otätt.
Det finns en gammal betongtrappa som jag bilat bort det mesta av. och sen har jag byggt trä trappa på den. så gjuta kan jag göra om jag måste
Det finns en gammal betongtrappa som jag bilat bort det mesta av. och sen har jag byggt trä trappa på den. så gjuta kan jag göra om jag måste
Klicka här för att svara