Ska byta ytterdörr imorgon tänkte jag. Nuvarande är någon platsbyggd special med karmmått 850x2160mm. Har köpt en 8x21-dörr och behöver regla ut. Huset är från 30-tal och består av plank, puts och på det tilläggsisolering och träfasad. Den gamla och nya dörren sitter innanför isoleringen, dvs kan inte flyttas ut.
Vad tror ni om bifogad bild, skulle det fungera?
Dvs regla ut med 45x95mm dikt mot nuvarande hål och fylla ut med trä utanför för att täcka det som sticker ut (ca 25mm) av 45-regeln. Och så smyg på det för att täcka drev. Dvs det blir då ingen isolering utanför utan bara trä. Vet att huset har betydligt större värmeläckage än det här ev blir, men tänker att det är lika bra att göra så bra som möjligt och tar gärna emot förslag!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder