Jag vet inte varför du ska regla upp, men jag antar att du ska inreda vinden. Jag tycker att du lägger reglar på samma ledd som takstolarna - så får du ju cc600. Det var kanske det du menade...
Om du ska ha badrum lägger du reglar på cc300 för att få en stabil konstruktion.
Vi har ca 55x180 mm tjocka bjälkar - tycker det är lite svajigt med en spännvidd på 4 meter. Detta kan ju styvas upp med skruvlimmade golvspånskivor vilket vi inte gjort... Vi har dock skruvat all råspont för att minimera knarret och styva upp något.
Jag skulle nog även kottla för att få konstruktionen ännu stabilare.