Hej!
Håller på att riva ut de gamla golvet i köket för att lägga golvvärme.
Nu när jag börjat riva det gamla golvspånet så ser jag att dom har lagt tvärgående brädor uppe på golvbjälkarna. Dessa tvärgående brädor hade jag tänkt riva bort men för att jag ska få upp golvet i samma nivå som tidigare så måste jag hitta på något.
Eftersom att de tvärgående brädorna bygger 4cm så var min tanke att jag kunde köpa vanliga 45×45 reglar och skruva fast i golvbjälkarna och sedan lägga golvspånskivorna på de?
Har inte hunnit riva så mycket än men golvbjälkarna verkar ligga på cc60 och är 65mm breda.
Ser att en golvbjälke(?) har vridit sig lite, är det bättre att dra fast typ en 45×120 i ena kanten på varje bjälke och låta det sticka upp 40mm ovanför dom gamla och lägga golvspånet på det?
Tack!
Håller på att riva ut de gamla golvet i köket för att lägga golvvärme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Nu när jag börjat riva det gamla golvspånet så ser jag att dom har lagt tvärgående brädor uppe på golvbjälkarna. Dessa tvärgående brädor hade jag tänkt riva bort men för att jag ska få upp golvet i samma nivå som tidigare så måste jag hitta på något.
Eftersom att de tvärgående brädorna bygger 4cm så var min tanke att jag kunde köpa vanliga 45×45 reglar och skruva fast i golvbjälkarna och sedan lägga golvspånskivorna på de?
Har inte hunnit riva så mycket än men golvbjälkarna verkar ligga på cc60 och är 65mm breda.
Ser att en golvbjälke(?) har vridit sig lite, är det bättre att dra fast typ en 45×120 i ena kanten på varje bjälke och låta det sticka upp 40mm ovanför dom gamla och lägga golvspånet på det?
Tack!
Att lägga på limmade och skruvade 45x45 funkar men (Tänk en skrikande siren) dina befintliga golvreglar är nog inte i våg och då är det lättare att skruva på 45x120 vid sidan om, om du vill ga ett golv i våg.
Då tror jag de få bli 45×145 på ena sidan bjälken för nu när jag rivit upp allt ser jag att det lutar ca 15mm och bjälkarna var inte direkt plan på ovansidan 
Vad rekomenderar du för skruv till detta?
Fråga 2 då:
Hur ska jag bete mig efter denna vägg/skorsten?
Det finns ingenting som dom nya golvspånen kan vila på här..
Vad rekomenderar du för skruv till detta?
Fråga 2 då:
Hur ska jag bete mig efter denna vägg/skorsten?
Det finns ingenting som dom nya golvspånen kan vila på här..
Logga in
Skapa konto
Jag vill såklart göra det så ordentligt som möjligt och vill att det ska hålla.Matti_75 skrev:
Vad hade du rekomenderat för skruv för att vara säker på att det håller?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur reglar man upp gaveln runt takstolen på 1,5 plans hus bäst?
Lösvirke & Timmerhus -
Installation av radiatorer i källare med uppreglade väggar. Riva innan
Byggmaterial & Byggteknik -
Regla upp för eluttag
El -
Kan man regla upp en nytt golv mellan två våningsplan?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Regla upp kring inbyggnadsbadkar? Plåtregel? Alu? Rostfritt?
Badrum