P
Hej! Köpte hus för ett halv år sedan och håller på och renoverar för fullt! Nu är jag i ett skede där jag vill sätta upp en liten väg under trappen. . Dels alla vinklar men helst vill jag slippa infästning på mitt nya parkettgolv. Går det att fästa detta enbart mot en vägg samt ett hörn som bärande? Ev kan jag fästa en regel i trappen eller om jag skruvar gipset direkt i trapp? Bif en bild, den vita putsade hörnan är bärande och helst vill jag täcka för den med så gipset rundar denna.

• 20160407_175146.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20160407_175152.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej.
Om du ska sätta igen under trappan med en rak gipsvägg, man ser inte på bilden om vagnstycket ligger utanför eller mot hörnet.
Den ligger säkert mot,
Jag skulle satt en regel under trappan indragen en gips hela vägen. Regla upp cc400 enkelgips och fäst det på baksidan av putsade hörnet om det är slätt så du kan sticka in gipsen där med någon cm.
Sätt några distanser mot putsade väggen så du inte klämmersönder gipsen.
Är det ca 170 cm i underkant så blir väggens undersida lite fladdrig om du inte skruvar i parketten.
Hade du tänkt sälja parketten om några år?:rolleyes:
Ska du fästa ngt på väggen så dra in meroch sätt osb eller liknade under gips

Glöm inte
Belysning under trappan.

P
Tack för tips! Vagnstycket ligger mot väggen på andra sidan. Vet inte om jag tar bort den andra väggen istället och bygger en propplåda istället får se :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.