2 683 läst ·
21 svar
3k läst
21 svar
Regeringen vill öka byggandet av trähus
Sida 1 av 2
På konsumentens sida
· 3 627 inlägg
Bostadsministern förordar trä framför sten när det kommer till husbyggande.
Du kan läsa artikeln här: Regeringen vill öka byggandet av trähus
Du kan läsa artikeln här: Regeringen vill öka byggandet av trähus
Han vet sannolikt lika mycket om det som allt annat han uttalar sig om, dvs. inget. Nu brukar det i och för sig vara en framgångsfaktor hos en politiker, men just denna man förtjänar ett eget kalkonpris efter att ha drivit igenom Bottniabanan som är en ekonomisk katastrof av sällan skådat slag.
Just därför står han överst på min kalkonlista, sannolikt är det bäst att göra tvärt emot vad herr Peter föreslår. Det blir minst fel då. Således är det bästa att bygga stenhus.
Just därför står han överst på min kalkonlista, sannolikt är det bäst att göra tvärt emot vad herr Peter föreslår. Det blir minst fel då. Således är det bästa att bygga stenhus.
Ett trähus kräver ju mer underhåll, inte minst i form av målning och lite då och då byte av fasad och borde generellt sett ha kortare livslängd än ett stenhus. Eller?
Men det är väl antagligen större miljöpåverkan på betongplattor än singel på uppfarten etc. Så i fortsättningen förordar bostadsministern grus till de nya motorvägsbyggena.
Men det är väl antagligen större miljöpåverkan på betongplattor än singel på uppfarten etc. Så i fortsättningen förordar bostadsministern grus till de nya motorvägsbyggena.
Vad sägs om att ni startar en nonsenstråd på Flashback istället, mexitegel o co? Bostadsministern har givetvis en stab av sakkunniga vid sin sida och uttalar sig inte endast efter eget huvud. Tänk vad mycket mer givande såna här forum hade varit om folk bemötte uttalanden med sakliga argument istället för att instinktivt kräkas åt allt som kommer från miljöpartister.
Eller gör han det 🤔gäst skrev:Vad sägs om att ni startar en nonsenstråd på Flashback istället, mexitegel o co? Bostadsministern har givetvis en stab av sakkunniga vid sin sida och uttalar sig inte endast efter eget huvud. Tänk vad mycket mer givande såna här forum hade varit om folk bemötte uttalanden med sakliga argument istället för att instinktivt kräkas åt allt som kommer från miljöpartister.
"
Peter Eriksson som i pressmeddelandet även framhåller att han tycker att trä åldras vackrare än exempelvis betong.
- Även det tycker jag är ett skäl att använda trä i högre utsträckning, säger han. "
Men ni har nog missat själva mittpunkten i det hela!
Allt grundar sig i genusvetenskap, trä är ett varmt levande material likt kvinnor medans betong och sten är typiskt manligt med sin kyla och hårdhet!
Sen kan man dra paralleller till rasism med stenhus då dom inte formar sig efter ombytligheten som råder i världen och att betongen i sig självt är misstänkt vit i tonen och att betongarbete är oftast vita medelålders heterosexuella män!
Så jag måste hålla med MP och förordar en speciell straffskatt öronmärkta enkom för att komma åt patriarkala strukturer. Kan även kallas för den gran rosa skatteväxlingen.
Men om jag nu ska vara seriös så tycker jag att dom borde ha haft mer kött på benen innan dom talar.
Samt en plan på hur dom ska lösa bostadsbristen i tätbefolkade områden med trähus
Allt grundar sig i genusvetenskap, trä är ett varmt levande material likt kvinnor medans betong och sten är typiskt manligt med sin kyla och hårdhet!
Sen kan man dra paralleller till rasism med stenhus då dom inte formar sig efter ombytligheten som råder i världen och att betongen i sig självt är misstänkt vit i tonen och att betongarbete är oftast vita medelålders heterosexuella män!
Så jag måste hålla med MP och förordar en speciell straffskatt öronmärkta enkom för att komma åt patriarkala strukturer. Kan även kallas för den gran rosa skatteväxlingen.
Men om jag nu ska vara seriös så tycker jag att dom borde ha haft mer kött på benen innan dom talar.
Samt en plan på hur dom ska lösa bostadsbristen i tätbefolkade områden med trähus
Men man kan inte lösa bostadskrisen innan man utrett vilket material som man tycker bäst om.Lutte skrev:Men ni har nog missat själva mittpunkten i det hela!
Att utreda är viktig. Handlar gör man på Ica 😇
Uppenbarligen struntade han i att lyssna på de sakkunniga i fallet Botniabanan. Och som också D09 påpekar så gör den personliga aspekten som han också anger att jag blir ytterst misstänksam kring vad agendan egentligen är. Men det är klart, annars hade han inte fått gratisbiljetter till den där mässan 
Ärligt talat är det väldigt oprofessionellt att lämna personliga tyckanden i ett pressmeddelande från ett departement.
För övrigt värderar jag inlägg skrivna av registrerade medlemmar klart högre än gästinlägg.
Ärligt talat är det väldigt oprofessionellt att lämna personliga tyckanden i ett pressmeddelande från ett departement.
För övrigt värderar jag inlägg skrivna av registrerade medlemmar klart högre än gästinlägg.
Det var nog länge sedan om någonsin politiker använt sig av sakkunnigt folk som inte tycker lika som dom.
Däremot känns det väl rätt naturligt att regeringen vill vi ska använda Trä som är en av vår största råvaror, och för den delen är ett fantastiskt material bortsett från brandrisken.
Däremot känns det väl rätt naturligt att regeringen vill vi ska använda Trä som är en av vår största råvaror, och för den delen är ett fantastiskt material bortsett från brandrisken.
Oenkligen, men kontentan kan ju oxå vara att miljöpartiet gillar trä, men att man måste köpa det från deras bruschparti turkiska arga vargarna, och ingå en handelskoalition med Turkiet där vi får byta våra döttrar mot turkisk tall!
Tror nog tyvärr tiden då politiker faktiskt kunde ta förnuftiga beslut och tala klarspråk tillfälligt är helt över.
MVH/
Tror nog tyvärr tiden då politiker faktiskt kunde ta förnuftiga beslut och tala klarspråk tillfälligt är helt över.
MVH/
Varför inte börja använda våra enorma mängder järnmalm för att producera stål för att använda i byggande istället. Med tanke på vad som hänt med järnmalmspriset skulle man säkerligen starta upp ett par vettiga stålverk i Kaunisvaara och producera stål för hela bostadsmarknaden. LKAB kan ta över Northlands färdiga gruva och trampa igång på direkten. Då skulle man skapa mängder med jobb i avfolkningsort och man skulle dess utom inte behöva oroa sig för alla förbaskade skogsvägar som man fick höra här om dagarna var sådan katastrof. Man kan även konvertera mer skog till urskog som man inte får avverka, bara för att vara lite sådär fiffigt byråkratiskt äganderättsinskränkande svensk.Kapten_Haddock skrev: