Hej!

Är på väg att sätta upp en bokhylla och vill undvika att borra plugghål där elen är dragen.

Så här såg det ut när jag fotograferade eldragningen som hantverkarna gjorde innan de spacklade och målade:

80TwggV.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Min fråga är ifall någon av dessa två regeldetektorer kan fixa jobbet:

Regeldetektor Zircon L70 OneStep
http://www.clasohlson.com/se/Regeldetektor-Zircon-L70-OneStep/40-9617

Multidetektor Zircon L350 OneStep
http://www.clasohlson.com/se/Multidetektor-Zircon-L350-OneStep/Pr409618000

Om det är någon som har erfarenhet av dem så är jag tacksam för kommentarer!

Tydligen ingen erfarenhet av dessa modeller på forumet? Jag har det inte heller, men väl av äldre modeller av samma fabrikat, i samma prisklass och de brukar vara notoriskt opålitliga. Man måste nog upp i en tusenlapp för att få något som fungerar bra.

• Gilla
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
Bo.Siltberg skrev:
Tydligen ingen erfarenhet av dessa modeller på forumet? Jag har det inte heller, men väl av äldre modeller av samma fabrikat, i samma prisklass och de brukar vara notoriskt opålitliga. Man måste nog upp i en tusenlapp för att få något som fungerar bra.
Tack för svar. Jag testade Stanley S100 som jag blev rekommenderad i butik. Tyvärr fungerar inte den alls bra. Jag testade att kalibrera den på en tjock bordsskiva och då fungerar den bra när jag drar till ett ställe jag satte en mobil under skivan. Men testar jag mot väggen som är en blandning av puts och tegel så går den inte ens att kalibrera, den piper hela tiden :(

Funderar på att borra ytterst lite och sedan lysa i hålet växelvis. Kommer ta tid att få upp bokhyllan :(

Läser i manualen nu att den inte klarar scanna cement eller betong :(

Jag har en zircon i500 och den är faktiskt bättre på att hitta el-ledningar än reglar :)
Tyvärr aldrig testat i betong eftersom jag inte har några ledningar inmurade.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.