Hej jag håller på att riva en innervägg och kommit så långt att jag nästan bara har en regel kvar i taket efter väggen. Jag vet inte om det går att ta bort den och tänkte fråga er vad ni säger. Huset är från -58 och det är oisolierad vind över med sågspån som isoleringe ovanför regeln. När jag utsätter regeln för fysikt våld så regnar sågspån ned vilket får mig att tro att det kanske är sågspån direkt mot den utan någon skiva eller annat emellan. vad tror ni. Över är golv på vinden så jag kan inte skotta undan och kolla efter. Om det inte går att ta bort hur skulle ni gjort för att minimera att den syns i taket. Bifogar lite bilder. 20131230_152312.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
20131230_152407.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bröt upp en bräda i vindsbolvet och det är som befarat inget mellan regeln och sågspånet.
Tänkte bryta upp en till och ta bort sågspånen, lirka dit ett råspånt med byggplast. Fler tips om hur man får det snyggt mottages. En annan fråga: tror ni 17mm råspont räcker som golv under stommar till kök eller ska man ta 22? varför jag frågar är för att måtten stämmer utmärkt med 17 men det kräver lite trix för att få 22.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.