2 557 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Redovisa håltagning för altandörrar för bygglov
Ska byta ett fönster till altandörrar i en tegelfasad.
Behöver komplettera bygglovet med en redovisning (kortfattad beskrivning kan göras på fasadritningen) hur håltagningen ska ske. Bredden kommer vara densamma, kommer såga upp väggen i nederdelen av fönstret ned till golvet.
Om jag förstår det rätt behöver jag inte stärka upp över fönstret med en balk eller liknande då teglet jag tar bort inte har någon bärande funktion?
Lite osäker på vad de menar med redovisning? Ska man beskriva verktyg, arbetsmoment etc?
Behöver komplettera bygglovet med en redovisning (kortfattad beskrivning kan göras på fasadritningen) hur håltagningen ska ske. Bredden kommer vara densamma, kommer såga upp väggen i nederdelen av fönstret ned till golvet.
Om jag förstår det rätt behöver jag inte stärka upp över fönstret med en balk eller liknande då teglet jag tar bort inte har någon bärande funktion?
Lite osäker på vad de menar med redovisning? Ska man beskriva verktyg, arbetsmoment etc?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 311 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 311 inlägg
Nej, de kanske just vill vara säkra på att det är samma bredd och att de stödjande pelarna på sidan av fönstret verkligen går ner till bjälklagret så att det inte är någon specialkonstruktion under fönstret som för in lasten på c/c 60 cm igen.P perka99 skrev:
Klicka här för att svara