4 236 läst ·
7 svar
4k läst
7 svar
Reavinstskatt godtas Fakturor utan kvitto?
Jag har sålt mitt hus i fjol och håller på att sammanställa kostnader jag haft vid nybygget 1994 för att få fram min reavinstskatt, problemet är att jag inte hittar kvitton på alla kostnader, men om man har fakturor på utgifterna men saknar kvitto på att fakturorna är betalda godtar skattemyndigheten enbart fakturor?
Janne...
Janne...
Gör 2 olika högar...en med alla kvitton och en med allt annat...även saker du kanske köpt beg men inte har något kvitto på.....när du sen deklarerar fyller du i allt men förtydligar med vad du har kvitton på och inte....
Moderator
· Stockholm
· 57 851 inlägg
nej fakturor brukar anses vara verifikationer i bokföringssammanhang.
Okey jag får hoppas att Skatteverket godtar fakturorna, så har jag haft lite ytterligare utgifter som jag inte alls har några fakturor eller kvitton på bland annat betong till plattan och lösvirke till garage och förråd som jag själv sågat i egen såg undra hur man skall ta upp detta, har hört att man skall kunna yrka avdrag även utan kvitton?
Alla kostnader har du rätt att yrka avdrag för....vad som sen går igenom är en annan sak....är det rimligt så går det säkert att komma överens...det går även att ringa anonymt till skatteverket och få en del bra tips.....
Klicka här för att svara