Yo,
Har ett RDAA-aggregat på vinden som jag nu lär mig lite om.
El-värmaren tror jag varit avstängd den tid vi bott här iallafall om man ska döma av elräkningen. Tyckte dock det blev kallt i vintras så jag tryckte på återställningsknappen och nu funkar det
Dock såg jag att temp-givaren bara hänger löst, ingen kabel in i pinnen.
Frågor: kan jag ansluta den själv eller behövs ersättning köpas? Om jag inte gör något, antar jag att elementet kommer gå konstant? Hur koppla ur det i så fall? Löser överhettningsskyddet ut och ”löser problemet” till slut om tempgivare ej funkar?
MVH
Har ett RDAA-aggregat på vinden som jag nu lär mig lite om.
El-värmaren tror jag varit avstängd den tid vi bott här iallafall om man ska döma av elräkningen. Tyckte dock det blev kallt i vintras så jag tryckte på återställningsknappen och nu funkar det
Dock såg jag att temp-givaren bara hänger löst, ingen kabel in i pinnen.
Frågor: kan jag ansluta den själv eller behövs ersättning köpas? Om jag inte gör något, antar jag att elementet kommer gå konstant? Hur koppla ur det i så fall? Löser överhettningsskyddet ut och ”löser problemet” till slut om tempgivare ej funkar?
MVH
Redigerat:
Tack, såg den också sen när jag lugnat mig lite och börjat googla. Lika bra att köpa kanske trista pengar men lika bra när det har med elvärme att göra att ha det rätt och riktigt.H Håbbe01 skrev:
Illa att köra aggregatet nu med elementet okopplat tills jag får hem den där?
Elementet gör nog ingen större nytta nu inför vårenN NV92 skrev:
Är man händig o koppla el så skulle denna duga om man sätter den på 10 grader. Sprötet inte lika långt men kan säkert gå ändå
https://www.tme.eu/se/details/bt-kap120_a/termostater/arthermo/c702003235n/?brutto=1¤cy=SEK
Nej det gör det ju inte, men jag tänker, om ventilationen är igång och elementet går (vilket jag kände att det gör när jag testade) så kommer det väl gå konstant eftersom ingen info kommer från termostaten när det är dags att stänga av elementet.H Håbbe01 skrev:
Därför jag är skraj att koppla in det nu. Men tänker att blir det för varmt borde överhettningsskyddet lösa ut igen?
Klicka här för att svara