har för mig någonstans att man inte få gå ner i area hur som hellst.

Men det kanske är gammalt....

Lycka till, hoppas på bra väder då..

Nyfiken, vad är det för skyltar?

Det är hänvisningsskyltar för flygtrafik......... taxiskyltar.

Då tror jag att jag fortsätter att åka tåg.

Protte

Inget civilflyg...... men det gör det väl inte bättre..

nu låter ni bli att sabba ljusen för godsflyget! Jag jobbar med logistik och vill vara säker på att mina grejer kommer fram!

Blir dock riktigt fundersam... Kommer er kund att godkänna en sådan installation? Vem är ägaren för flygplatser? Luftfartsverket? (mest fundersam eftersom de nekar oss att flyga vissa saker som kan vara farliga, trots att vi hävdar å det bestämdaste att de inte är det)

Det är klart att de inte törs ta med lite halvfarliga saker när det inte har någon belysning så det vet om de är på väg åt rätt håll.

Jag tror det är militärt och då är kablarna hemligstämplade, ingen kommer att veta att det är grenat med 2,5 mm2, dokumentationen är säkert inlåst i 50år och tas bara fram efter regeringsbeslut.

Protte

Nån utav er har gissat rätt.....
Men tillbaks till ansvarsbiten och yrkeshedern (om man nu har någon kvar efter detta).
Är lite tagen på sängen så att säga..... förra firman var noga med att följa föreskrifterna och arbetsledaren mycket kompetent och duktig på att lära ut det han lärt sig.

Skulle ni gjort mer än vad jag har gjort? Inte utföra arbetet?
Säga upp sig finns ju inte på kartan!!! 45 dagars karens från A-kassa vill man ju inte ha.

Nä, håller nog ut projekttiden ut och tackar för mig om dom vill att jag ska fortsätta.

Svårt fall, i längden går det inte att jobba kvar på ett sådant ställe om man vill må bra. Det måste vara ditt beslut, lycka till.

Protte

Kopparkullen skrev:
Nån utav er har gissat rätt.....
Men tillbaks till ansvarsbiten och yrkeshedern (om man nu har någon kvar efter detta).
Är lite tagen på sängen så att säga..... förra firman var noga med att följa föreskrifterna och arbetsledaren mycket kompetent och duktig på att lära ut det han lärt sig.

Skulle ni gjort mer än vad jag har gjort? Inte utföra arbetet?
Säga upp sig finns ju inte på kartan!!! 45 dagars karens från A-kassa vill man ju inte ha.

Nä, håller nog ut projekttiden ut och tackar för mig om dom vill att jag ska fortsätta.
Vad är det du hänger upp dig på mer specifikt? Är det mer än vad som framkommer i tråden?

Denna typ av skarvdon innebär väl inga problem, vid fackmässigt utförande och handhavande är de alldeles ypperliga.
Om du inte klipper befintlig kabel vid avgreningarna utan ansluter avsticken med C-klämmor eller liknande borde du inte lida av att det saknas slack.
Hur ser det ut i anslutningarna vid skyltarna? Kanske inte så mycket bättre att komma in med 10mm² kablar där.

På det stora hela verkar det inte vara speciellt anmärkningsvärt på något sätt. Kanske vi måste anpassa oss lite till Euro-elstandard.:)
Därmed inte sagt att du inte ska hävda ett korrekt utförande på alla sätt om du upplever brister.

prototypen skrev:
Svårt fall, i längden går det inte att jobba kvar på ett sådant ställe om man vill må bra. Det måste vara ditt beslut, lycka till.

Protte
Där håller jag med......

Tack för bollplanket!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.