Hej!

Är i trappletartagen och har sprungit på detta företag som ligger väldigt bra till i pris och verkar vara proffsiga. Nån som handlat därifrån eller som vet nånting om dom??

Har ni nåt annat företag att tipsa om?

Tack på förhand!

Jag har köpt två trappor därifrån - en ektrappa och en furutrappa. Det var några år sedan nu, men jag hade inget att klaga på. Ena trappan reste en av deras montörer. Den andra reste jag tillsammans med en snickare. Funkade bra båda uppläggen.

Ektrappan ändrade vi en hel del små mått, exvis mindre radie på alla kanter, nättare utformning av sättstegen.

Å andra sidan har jag inte köpt trapp från någon annan leverantör så det är svårt att jämföra...

Men vad skönt att höra att iaf du är nöjd:-) Två ggr dessutom!

Vi håller oxå på och strular med special-mått hit och dit och dom verkar väldigt seriösa och bra. Men man vet ju aldrig och det är ju några slantar som ska ut så man vill ju försöka få reda på så mycket som möjligt..

Tack för svaret!

Fler som vet nåt?

Har inte handlat nåt av dom, men en av deras killar var hem och måttade och diskuterade lösningar och skickade sen över ett prisförslag ihop med en enklare ritning på trappen.
Lutar starkt åt att välja dom när det är dags för en ny trapp.

Rättviks kan rekommenderas, jag är helt nöjd med dem.
Ett annat företag som jag även köpt av är Persson & Skogs i Mora, de gör bra trappor och även andra snickerier.

Vad skönt att höra!

Inväntar den sista offerten här men sen ska jag beställa därifrån...Tack alla ni!

Hej alla!

Ville bara uppdatera lite...Fick hem trappan i veckan och idag skulle den upp..Den var ju verkligen jättefin o allt såg bra ut tills sista sättstegen skulle dit på två av sektionerna..Då visade det sig att dom var ung. 10cm för korta...

Efter mycket bra service av Christopher på trappfabriken så kom vi iaf överens om att vi kunde fixa ett nytt sättsteg av ett av de felaktiga och på så sätt iaf få till 2/3 av trappan. Sen kunde vi sätta upp den sista delen provisoriskt så nu är det bara att vänta på att få hem det riktiga sättsteget istället...

Lite surt o tråkigt men i övrigt så är trappan jättefin och vi skulle få kompensation för detta så jag hoppas det slutar bra i slutändan iaf...

Håller på med trappfunderingar. slänga ut den gamla, branta trappan och in med en ny på ett annat ställe i huset. Får man fråga vad det kostat er? Så där mellan tummen och armbågen :-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.