3 478 läst ·
25 svar
3k läst
25 svar
Rätt inställning av brännare
Luftat ordentligt?
Du ska inte ha endast 0.4bar i ett tvåvåningshus om du har expansionskärlet på vinden.
Jag har ca 0.75 bar.
Du ska inte ha endast 0.4bar i ett tvåvåningshus om du har expansionskärlet på vinden.
Jag har ca 0.75 bar.
Självbyggare
· Stockholm
· 2 705 inlägg
Ha en person uppe vid exp kärlet och fyll på till rätt tryck. Utan rätt tryck kommer det inte bli varmt...
har ni öppet exp kärl? Är det självcirkulation eller forcerad med pump? Om med pump byt till slutet system (dvs slutet exp kärl så slipper ni risken att det läcker på vinden pga att det rinner över.)
har ni öppet exp kärl? Är det självcirkulation eller forcerad med pump? Om med pump byt till slutet system (dvs slutet exp kärl så slipper ni risken att det läcker på vinden pga att det rinner över.)
Tack! Det är slutet kärl och en pump som forcerar flödet något. Jag ska se till att få läckaget lagat en dag jag är hemma, så är det fixat. När allt är helt kollar vi inställningar och kör på termostat som ger lagom temperatur i pannan.
Klicka här för att svara