Hej, har en hel del råspontsluckor kvar sen ett takbyte. Ska reonovera ett rum och kommer använda plåtreglar. Tänker att jag använder de överblivna råspontsluckorna istället för OSB. Kan man sätta råspontsluckor inomhus? Dom är tydligen behandlade (på ena sidan, eller är jag felinformerad). Vill mest kolla att det inte blir en ohälsosam miljö i rummet, ungefär som att man inte sk använda tryckimpregnerat virke som inomhus?

Mvh

Jag har bara använt vanlig råspont under gips och det funkar finfint och blir riktigt stadigt, luckor borde också funka.

• Gilla
ankan_84
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Jag har bara använt vanlig råspont under gips och det funkar finfint och blir riktigt stadigt, luckor borde också funka.
Ja precis, fick för mig bara att luckorna är behandlade med någon form ar kemikalie, eller är jag felinformerad?

A ankan_84 skrev:
Ja precis, fick för mig bara att luckorna är behandlade med någon form ar kemikalie, eller är jag felinformerad?
Kolla med tillverkaren

• Gilla
ankan_84
  • Laddar…
Luckor finns som blivit behandlade mot påväxt ja. Ta reda på med vad kanske är bäst men jag själv hade bara satt in dom.

• Gilla
ankan_84
  • Laddar…
Rickard.
T Tjrex skrev:
Luckor finns som blivit behandlade mot påväxt ja. Ta reda på med vad kanske är bäst men jag själv hade bara satt in dom.
Brukar väl vara grön-fri dom lägger på men jag har egentligen ingen aning vad det är och om man bör undvika det inomhus.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.