Har ett mindre hus där förre ägaren tyckte det var smart att lägga 2 stolpar på timmerstommen och en synlig i nock när han höjde taket för att få ståhöjd på loftet.

Har i många år funderat på hur smart det var.

Förmodligen behandlade med kreosot, de nedre är inbyggda i väggen och syns ej.

Den mittre är synlig, luktar inget och har aldrig gjort och är torr.

Funderar på att olja/ lacka in den för att få den lite mörkare/snyggare.

Går det att göra, så länge man inte tar på trät eller det luktar verkar det vara ofarligt?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.