7 809 läst ·
2 svar
8k läst
2 svar
Rappgo Golv - varning!
Vi lade in ett Rappgo rökt ek coffee i tre rum i samband med en totalrenovering av ett gammalt hus. Vi har genomgående valt att använda bra naturmaterial från erkända leverantörer. Golvet från Rappgo visade sig vara betsat trots att vi fått garantier från återförsäljaren att detta golv inte var betsat. Enligt återförsäljaren, som också blev förvånad, hade Rappgo helt sonika ändrat sin produktionsteknik. Tyvärr leder detta till att minsta lilla fläck som måste gnuggas bort leder till en ljus fläck i golvet. Detta är i sig ett problem men vad som gjort oss väldigt besvikna är det sätt vi blivit bemötta av Rappgo. Här är ett exempel: "Detta golv är precis som det ska vara och det är ingen ny behandling som har blivit fel. Ni har inte fått något golv med fel eller test behandling som ni antyder. Denna behandling har vi haft i många år och jag kan tyvärr inte göra mer än att beklaga att ni inte är nöjda med detta golv.
Ett Coffee golv fungerar precis som det ni har och jag kan inte göra något åt det. På svarta och vita golv syns saker mycket tydligare än på andra färger." Jag ger gärna ytterligare exempel på hur vi blivit bemötta om någon är intresserad. Vi kommer också att följa upp ärendet vidare och posta uppdateringar. Alltså - var försiktig när ni köper Rappgo golv! Räkna inte med någon hjälp eller förståelse om ni har frågor eller synpunkter efter köpet.
Ett Coffee golv fungerar precis som det ni har och jag kan inte göra något åt det. På svarta och vita golv syns saker mycket tydligare än på andra färger." Jag ger gärna ytterligare exempel på hur vi blivit bemötta om någon är intresserad. Vi kommer också att följa upp ärendet vidare och posta uppdateringar. Alltså - var försiktig när ni köper Rappgo golv! Räkna inte med någon hjälp eller förståelse om ni har frågor eller synpunkter efter köpet.
Om Rappgo säger att de haft just denna behandling i många år låter det väl som att det är återförsäljaren som lurat er snarare än Rappgo....?
Vad jag minns från när jag letade trägolv kunde man få alla Rappgo:s träslag obehandlade om man ville men då ser väl i och för sig ekgolvet lite annorlunda ut, svart ek är väl svårt att åstadkomma utan någon form av behandling...
Vad jag minns från när jag letade trägolv kunde man få alla Rappgo:s träslag obehandlade om man ville men då ser väl i och för sig ekgolvet lite annorlunda ut, svart ek är väl svårt att åstadkomma utan någon form av behandling...
Klicka här för att svara