Står just i begrepp att sätta in ränndalsplåt. Jag undrar om jag det är okej att börja med en bottenplåt direkt på råsponten sedan papp på det och därefter en övre plåt som monteras på läkten. En plåtis säger att bottenplåten generer kondens på råsponten och att man inte ska ha det. Vad säger ni? Möjligtvis pappen underst? Är det overkill med två bottenplåt och övre bockad ränndal? Svar & tips någon?
 
Redigerat:
Lägg papp under plåten. Både som skydd mot kondens och som extra säkerhet om det skulle bli någon läcka.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.