Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Här kanske du kan hitta något:
https://www.byggahus.se/forum/threads/hur-fogar-man-ihop-raenndalsplaten-i-toppen.199069/
https://www.byggahus.se/forum/threads/hur-fogar-man-ihop-raenndalsplaten-i-toppen.199069/
Hej
Jag är ingen bra tecknare på datorn men har försökt skissa taket. Det lägre sadeltaket är en påbyggnad på ett större hus (tak). Där det lägre taket möter det något högre har jag (provisoriskt) skruvat fast två ränndalar, se röda streck, en på vardera sida om det lägre sadeltaket. Jag har dock pratat med plåtslagare som säger att man ska (vika) runt toppen av ränndalarna (se röd ring) två ggr? för att det ska bli vattentätt. Huset ligger i Sälen och plåtisarna där har inte tid. Just nu ligger det en presenning på taket.
Vh
Matt (Mats)
Jag är ingen bra tecknare på datorn men har försökt skissa taket. Det lägre sadeltaket är en påbyggnad på ett större hus (tak). Där det lägre taket möter det något högre har jag (provisoriskt) skruvat fast två ränndalar, se röda streck, en på vardera sida om det lägre sadeltaket. Jag har dock pratat med plåtslagare som säger att man ska (vika) runt toppen av ränndalarna (se röd ring) två ggr? för att det ska bli vattentätt. Huset ligger i Sälen och plåtisarna där har inte tid. Just nu ligger det en presenning på taket.
Vh
Matt (Mats)
Klicka här för att svara


