2 999 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
ränndal
är det någon som vet hur man gör i ränndaler när man lägger oljehärdad masonite på spåntak
skall ligga ett underbeslag under masoniten som samlar upp kondensvattnet samt ytterligare en övanför som tar hand om regnvattnet som kommer från takbeläggningen(tegel/plåt lr dylikt)
kan man då lägga masoniten direkt på spåntaket med ett under bleck i ränndalen osedan strö o börläkt uppepå och sedan en valig ränndal med skopor
ja de ska väl funka bra
Klicka här för att svara