är det någon som vet hur man gör i ränndaler när man lägger oljehärdad masonite på spåntak
 
skall ligga ett underbeslag under masoniten som samlar upp kondensvattnet samt ytterligare en övanför som tar hand om regnvattnet som kommer från takbeläggningen(tegel/plåt lr dylikt)
 
kan man då lägga masoniten direkt på spåntaket med ett under bleck i ränndalen osedan strö o börläkt uppepå och sedan en valig ränndal med skopor
 
ja de ska väl funka bra
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.