Besserwisser
· Hallands Län
· 859 inlägg
Håller på att sänker ett tak och plockade därför bort det befintliga innertaket. Då blev isoleringen synlig och jag hajade till när jag fick syn på den. Mörk färg! Ajaj, mögel? Dock verkar det inte så eftersom det är regelbundet randigt över hela isoleringen och tar man på dessa ränder så känner man att det är lite styvare yta än där det inte är mörkt. Vad är detta för något och vad är det bra för?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ser ut som du har isolering med pappar på.
vilket är då använt fel.
normalt läggs mot luftningen. inte längst ner mot plasten
vilket är då använt fel.
normalt läggs mot luftningen. inte längst ner mot plasten
Besserwisser
· Hallands Län
· 859 inlägg
Det där är något som tidigare ägare gjort för ca 13 år sedan. Vad fyller ränderna för funktion?
Besserwisser
· Hallands Län
· 859 inlägg
Det luktar just inget alls
Isolering som kallas byggmatta och som oftast användes för isolering av vindsbjälklag förr om åren!Karl_Pedal skrev:
Håller på att sänker ett tak och plockade därför bort det befintliga innertaket. Då blev isoleringen synlig och jag hajade till när jag fick syn på den. Mörk färg! Ajaj, mögel? Dock verkar det inte så eftersom det är regelbundet randigt över hela isoleringen och tar man på dessa ränder så känner man att det är lite styvare yta än där det inte är mörkt. Vad är detta för något och vad är det bra för?
[bild]
En kombination av isolering och vindpapp som är impregnerad för att motstå mindre mängder fukt.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hjälp kring isolering, ventilation, materialval färdigställande garage
Byggmaterial & Byggteknik -
Ventilationsisolering lossnar – installatör svarar inte
Byggmaterial & Byggteknik -
Vilken typ av Isolering i gammalt torp
Byggnadsvård -
Isolering av bergvärmerör - vad spelar kondensen för roll?
Isolering -
Asbest rörisolering 1930-1970
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur