Jag tänkte bygga en dold garderob i sonens rum. Tanken är att återvina dörrar ifrån en gammal ikea paxgarderob.

Då jag saknar erfarenher av snickeri vill jag höra mig för vad jag behöver tänka på när jag bygger ramen som dörrarsna ska sitta på.
Högerväggen är i betong, vänster vägg och överkant är det gipsskivor. Utrymmet är 2,24 m bred och 2,17m hög

Det kommer vara 4st 50cm breda dörrar och mot betongväggen en fast del på 24 cm.

Är det 45 reglar jag ska använda till stolparna?
Kan de vara tunnare upptill och vid golv eller behöver de vara samma regel även där?

• Rum med hyllor och korgar fyllda med kläder och föremål, flyttlådor på golvet och en spjälsäng bredvid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F fluff86 skrev:
Jag tänkte bygga en dold garderob i sonens rum. Tanken är att återvina dörrar ifrån en gammal ikea paxgarderob.

Då jag saknar erfarenher av snickeri vill jag höra mig för vad jag behöver tänka på när jag bygger ramen som dörrarsna ska sitta på.
Högerväggen är i betong, vänster vägg och överkant är det gipsskivor. Utrymmet är 2,24 m bred och 2,17m hög

Det kommer vara 4st 50cm breda dörrar och mot betongväggen en fast del på 24 cm.

Är det 45 reglar jag ska använda till stolparna?
Kan de vara tunnare upptill och vid golv eller behöver de vara samma regel även där?
Rita en skiss hur du tänkt dig!
Vad menar du med dold?
Varför inte bara ställa dig PAX-garderoben och bygga igen området runt omkring om du vill att de ska vara inbyggda i väggen? (Då är det utmärkt att använda 45-reglar och gipsskiva för att bygga in den)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.