Hmm...
Ja, det blir lite krångligt när det ser ut sådär. Jag tror tyvärr inte att du får till det med mindre än en pelare ner till lådans botten.
Lätt att vara efterklok men du borde använt paneluttag istället. Här är ett exempel.
Jag gissar att det är temperaturkontrollers vi ser där och att detta är till för något slags bryggverk. Tänk då på att du måste hålla isär 230 V och klenspänningskablaget (tempsensorerna) noga i lådan. Tänk också på maxeffekten.
De enskilda ledarna vi ser på sista bilden är förhoppningsvis bara en labkoppling.
Ja, det blir lite krångligt när det ser ut sådär. Jag tror tyvärr inte att du får till det med mindre än en pelare ner till lådans botten.
Lätt att vara efterklok men du borde använt paneluttag istället. Här är ett exempel.
Jag gissar att det är temperaturkontrollers vi ser där och att detta är till för något slags bryggverk. Tänk då på att du måste hålla isär 230 V och klenspänningskablaget (tempsensorerna) noga i lådan. Tänk också på maxeffekten.
De enskilda ledarna vi ser på sista bilden är förhoppningsvis bara en labkoppling.
Ja det är temp styrning av kylskåp och frostvakt
Antar att du tänker på den kablarna som kommer ut i botten? Det är temp sensorerna, går från en grön kopplingsplint och direkt ner och ut, kan väl inte skilja dom på annat sätt?
Paneluttag hade ju varit kanon och troligen billigare... Men visste inte att det fanns
Antar att du tänker på den kablarna som kommer ut i botten? Det är temp sensorerna, går från en grön kopplingsplint och direkt ner och ut, kan väl inte skilja dom på annat sätt?
Paneluttag hade ju varit kanon och troligen billigare... Men visste inte att det fanns
Kablaget bör buntas upp och fästas så att det inte kan röra sig. Se till att det är ett par centimeter mellan starkström och annat.nino skrev:
Ja det är temp styrning av kylskåp och frostvakt
Antar att du tänker på den kablarna som kommer ut i botten? Det är temp sensorerna, går från en grön kopplingsplint och direkt ner och ut, kan väl inte skilja dom på annat sätt?
Paneluttag hade ju varit kanon och troligen billigare... Men visste inte att det fanns
Kan du inte bara göra om och göra rätt? Uttagen kanske du kan ha till annat.
Varför har du frostvaktskabel och kylskåp i samma kapsling, det är ju två helt orelaterade funktioner? Varför fyra uttag?
Jag tror inte att smältlim är rätt lösning här.
Styr 2st kylskåp, 2 uttag till varje skåp, ett uttag för kyla ett för värme.
Brygger man lager vill man jäsa i runt 8 grader först för att sen gå upp till 18 grader, därför en frostvakt som "värmeelement" i kylen.
Locket är ju söndersågat redan...
Bunta upp kablarna kan jag så klart göra
Brygger man lager vill man jäsa i runt 8 grader först för att sen gå upp till 18 grader, därför en frostvakt som "värmeelement" i kylen.
Locket är ju söndersågat redan...
Bunta upp kablarna kan jag så klart göra
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Något sådant kanske?
Ett exempel bara:https://www.rutab.se/produkter/distanser/distansbult-metall-m5-product
Tycker det är svårt att se men räcker det inte att skruva i de tre ytterhörnen på varje uttag?
Klicka här för att svara


