Har 4st singel uttag i en 2x2 ram
Det blir ju inget material kvar i mitten, hur fäster man upp själva uttagen, blir ju bara en skruv i varje hörn
 
tommib
Du har väl dosor som uttagen sitter i? Dem kan du fästa i. Om du inte har dosor eller har slarvat med fastsättningen av dem så får du göra om.

Bild?
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Ja just det, det glömde jag att skriva
Uttagen sitter i en kapsling/plastlåda så jag har inga dosor bakom.

Tänkte inte alls på att man har dosor :oops:

Finns det nåt smart sätt att fästa upp uttagen då?
 
tommib
Säkert, men det är väldigt svårt att rekommendera något utan en bild ;)
 
Eluttag monterade i dosa med anslutna kablar och klämmor, arbetsmaterial synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Baksidan / insidan
Väggmonterad elcentral med fyra eluttag och en temperaturregulator med digital display som visar 14.3°C och 9.3s.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Utsidan
 
tommib
Hmm...
Ja, det blir lite krångligt när det ser ut sådär. Jag tror tyvärr inte att du får till det med mindre än en pelare ner till lådans botten.

Lätt att vara efterklok men du borde använt paneluttag istället. Här är ett exempel.

Jag gissar att det är temperaturkontrollers vi ser där och att detta är till för något slags bryggverk. Tänk då på att du måste hålla isär 230 V och klenspänningskablaget (tempsensorerna) noga i lådan. Tänk också på maxeffekten.

De enskilda ledarna vi ser på sista bilden är förhoppningsvis bara en labkoppling.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
Smältlim is the shit.
 
  • Gilla
udihow och 2 till
  • Laddar…
Ja det är temp styrning av kylskåp och frostvakt

Antar att du tänker på den kablarna som kommer ut i botten? Det är temp sensorerna, går från en grön kopplingsplint och direkt ner och ut, kan väl inte skilja dom på annat sätt?

Paneluttag hade ju varit kanon och troligen billigare... Men visste inte att det fanns
 
useless useless skrev:
Smältlim is the shit.
Ja det använde jag först men det höll inte riktigt, kanske får limma mer
 
tommib
nino nino skrev:
Ja det är temp styrning av kylskåp och frostvakt

Antar att du tänker på den kablarna som kommer ut i botten? Det är temp sensorerna, går från en grön kopplingsplint och direkt ner och ut, kan väl inte skilja dom på annat sätt?

Paneluttag hade ju varit kanon och troligen billigare... Men visste inte att det fanns
Kablaget bör buntas upp och fästas så att det inte kan röra sig. Se till att det är ett par centimeter mellan starkström och annat.

Kan du inte bara göra om och göra rätt? Uttagen kanske du kan ha till annat.

Varför har du frostvaktskabel och kylskåp i samma kapsling, det är ju två helt orelaterade funktioner? Varför fyra uttag?

Jag tror inte att smältlim är rätt lösning här.
 
  • Gilla
El-Löken66 och 1 till
  • Laddar…
Styr 2st kylskåp, 2 uttag till varje skåp, ett uttag för kyla ett för värme.
Brygger man lager vill man jäsa i runt 8 grader först för att sen gå upp till 18 grader, därför en frostvakt som "värmeelement" i kylen.

Locket är ju söndersågat redan...

Bunta upp kablarna kan jag så klart göra
 
  • Gilla
El-Löken66 och 1 till
  • Laddar…
Tycker det är svårt att se men räcker det inte att skruva i de tre ytterhörnen på varje uttag?
 
Kanske gör det? Får åka och köpa några små skruvar och prova.
Ev lägga en trälist i mitten och skruva där och i plasten
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.