Har en tegelvägg i köket jag ska sätta väggskåp på men eftersom väggen inte är helt jämn måste jag först putsa den (där skåpen ska sitta jämn, resten av väggen ska tegeln vara synlig) därför nu över till min fråga...
Hur gör man för att veta om väggen är rak med ett vattenpass?
När man sätter den på tex ett bord så ser man ju snabbt om det är rakt men hur sätter man vatten passet mot väggen för att se om väggen är rak? Har provat efter alla konstens regler men misslyckats... är det bara jag som är så dum?
Hur gör man för att veta om väggen är rak med ett vattenpass?
När man sätter den på tex ett bord så ser man ju snabbt om det är rakt men hur sätter man vatten passet mot väggen för att se om väggen är rak? Har provat efter alla konstens regler men misslyckats... är det bara jag som är så dum?
Om det är väggytan som du vill ska vara jämn för att sätta upp skåpen på så hade jag använt en rak regel eller en "rätbräda" (vet inte vad det heter men det finns raka "brädor" i aluminium eller liknande) som helst är lika lång som skåpsektionen. Jag hade nöjt mig med en regel som är tillräckligt rak.
Det finns även långa vattenpass, funkar oxå.
Det finns även långa vattenpass, funkar oxå.
Ja just det... va dum jag är som inte tänkte på att jag kunde använda en lång och rak regel. Ska bara försöka få det så rakt det går för teglet om sitter där är ganska ojämnt. Min tanke är att få tegeln så rak som möjligt sen spackla det för att en montera skåpen. Skulle det blien liten glipa nånstans kan man ju kanske foga mad samma fog som är mellan tagelstenarna så ser det förhoppningsvis inte så dumt ut.
Tack för hjälpen, ibland är jag dummare än vanligt.
Tack för hjälpen, ibland är jag dummare än vanligt.
Klicka här för att svara