684 läst ·
5 svar
684 läst
5 svar
Var hittar jag raka duschdörrar från vägg till vägg 130cm brett badrum
Håller på med slutfasen av badrummet som är 1.3m brett och har satt duschen mitt på kortsidan av badrummet då jag vill ha ett brett duschutrymme. Men jag har lite problem att hitta duschdörrar som passar mitt badrum som är ca 130cm brett +/- några cm beroende på hur gips och ytskikt blir.
Är det någon som kan tipsa om var jag hittar sådana duschdörrar som går från ena sidan till den andra och som kan öppnas inåt/utåt, dvs fällas ihop som en hörndusch brukar gå att göra.
Bild på utrymmet där duschen ska sitta, och det är alltså från vänster till höger i bild som jag vill att duschdörrarna ska sitta.
Är det någon som kan tipsa om var jag hittar sådana duschdörrar som går från ena sidan till den andra och som kan öppnas inåt/utåt, dvs fällas ihop som en hörndusch brukar gå att göra.
Bild på utrymmet där duschen ska sitta, och det är alltså från vänster till höger i bild som jag vill att duschdörrarna ska sitta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 234 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 234 inlägg
Är det något sånt här du efterlyser?
https://www.macrodesign.se/sortiment/duschar/nischduschar/spirit-nischdusch-saloon/
https://www.macrodesign.se/sortiment/duschar/nischduschar/spirit-nischdusch-saloon/
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 234 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 234 inlägg
Det beror nog snarare på att Macro Design och INR är kvalitetsprodukter med rejält glas och stadiga profiler. Macro Design Spirit hörn med två raka eller två runda dörrar kostar drygt 10 000 kr också.
Hafa är lite billigare (och oftast lite sämre kvalitet) om de har någon storlek som passar dig.
Du måste ha dörrar som är gjorda för en nisch så att magnetlisten som håller ihop dörrarna sitter i dörrens förlängning i stället för på sidan, som på en hörndusch.
Hafa är lite billigare (och oftast lite sämre kvalitet) om de har någon storlek som passar dig.
Du måste ha dörrar som är gjorda för en nisch så att magnetlisten som håller ihop dörrarna sitter i dörrens förlängning i stället för på sidan, som på en hörndusch.
Klicka här för att svara