Hej. Har skickat ut en offertförfrågan via mejl till fyra olika markentreprenörer utan att fått svar än. 1-3 veckor har det gått utan att jag hört nåt. Två av dem kontaktade jag innan via telefon och varskodde. Brukar det vara så segt? Hur ska man bäst formulera en offertförfrågan avseende markavtäckning och fyllning?

Dom kan köra grävmaskin men har ofta svårt med bokstäver. Det kan vara mycket segt oavsett skrå.
Antingen är förfrågan för löst då vet de inte hur de ska räkna. Eller för komplicerad då tröttnar dem.
Kanske vissa vill först titta på plats och snacka igenom jobbet innan de lämnar offert.

• Gilla
doublepeak
  • Laddar…
Jag har skickat ca 20 st offertförfrågningar till företag i Jämtland.

Får inga svar heller: 2 har svarat att de skickar ärendet vidare till annan person som sedan inte återkommer, 1 sa att jag har inte tid, 1 sa att han skulle återkomma. Har fortfarande inte efter 2 månader fått en ända offert på garagegrunden.. Det jag skickade med i offertunderlaget var, bygglovshandling, nybyggnadskarta samt lite annan info.

Dom är för jävliga. De svarar bara om de har väldigt ont om jobb. Man måste hela tiden ligga på och ringa.

Fick svar från två av fyra idag efter påringning. Dock ingen offert. Den ena uppgav ingen orsak. Den andra sade att de bara gör helentreprenad inkl gjutning av sula. 😢

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.