Medlem
· 39 inlägg
Hej,
Konsolen till fönsterbrädan satt löst och igår monterade jag bort den. Fann att borrhålet inte var i bästa skick (se mina försök till bilder). Troligtvis har någon tidigare ägare också haft problem och försökt åtgärda genom att borra djupare och trycka dit ytterligare en plugg.
Letar alltså efter en lösning på hur jag ska få fäste i samma hål. Kan ej göra nya hål för konsolen då hålen i stenskivan som ska ligga på är fasta.
Konsolen till fönsterbrädan satt löst och igår monterade jag bort den. Fann att borrhålet inte var i bästa skick (se mina försök till bilder). Troligtvis har någon tidigare ägare också haft problem och försökt åtgärda genom att borra djupare och trycka dit ytterligare en plugg.
Letar alltså efter en lösning på hur jag ska få fäste i samma hål. Kan ej göra nya hål för konsolen då hålen i stenskivan som ska ligga på är fasta.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· 4 415 inlägg
Där har vi alla varit.
Här ser du ett gäng olika sätt att laga ett skruvhål. Lättast är nog att slå i en träplugg och borra om. Eller flera små stickor med lite trälim i mellan.
Här ser du ett gäng olika sätt att laga ett skruvhål. Lättast är nog att slå i en träplugg och borra om. Eller flera små stickor med lite trälim i mellan.
https://www.biltema.se/bygg/kemikalier/ovriga-kemikalier/ankarmassa-2000038143 eller motsvarande från andra fabrikanter.
Medlem
· 39 inlägg
Tack för hjälpen. Ska kolla videon.
Medlem
· 39 inlägg
Tack för hjälpen.https://www.biltema.se/bygg/kemikalier/ovriga-kemikalier/ankarmassa-2000038143 eller motsvarande från andra fabrikanter.
Ankarmassa och gängstång kommer att sitta som berget.
Rekommenderat från shoppen
Varför visas rekommenderat från shoppen?
Rekommenderat från shoppen är en annons från Byggahus egen shop. Produktrekommendationer visas automatiskt baserat på nyckelord som nämns i foruminlägget. Vi matchar innehållet med relaterade produkter som kan hjälpa läsare med sina byggprojekt. Inläggskaparen har inte själv lagt in produkterna i inlägget.