Hej,
Konsolen till fönsterbrädan satt löst och igår monterade jag bort den. Fann att borrhålet inte var i bästa skick (se mina försök till bilder). Troligtvis har någon tidigare ägare också haft problem och försökt åtgärda genom att borra djupare och trycka dit ytterligare en plugg.
Letar alltså efter en lösning på hur jag ska få fäste i samma hål. Kan ej göra nya hål för konsolen då hålen i stenskivan som ska ligga på är fasta.
Konsolen till fönsterbrädan satt löst och igår monterade jag bort den. Fann att borrhålet inte var i bästa skick (se mina försök till bilder). Troligtvis har någon tidigare ägare också haft problem och försökt åtgärda genom att borra djupare och trycka dit ytterligare en plugg.
Letar alltså efter en lösning på hur jag ska få fäste i samma hål. Kan ej göra nya hål för konsolen då hålen i stenskivan som ska ligga på är fasta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "träplugg"
Träplugg
Träpluggar är infästningskomponenter avsedda för användning i träkonstruktioner, och erbjuder ett attraktivt och funktionellt alternativ till spik eller skruv. Dessa cylindriska bitar av trä är särskilt populära inom möbeltillverkning och
Läs mer
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 808 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 808 inlägg
https://www.biltema.se/bygg/kemikalier/ovriga-kemikalier/ankarmassa-2000038143 eller motsvarande från andra fabrikanter.
J Jocke Best skrev:
Tack för hjälpen. Ska kolla videon.J Jocke Best skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden