Hej, här en fråga om radon i hyreshus:
En bekant med småbarn har flyttat till en lägenhet som visat sig ha höga radonvärden pga blåbetong. Hon vill inte vädra hela dagarna för att det blir kallt. Värden sätter inte igång värmen i radiatorerna förrän senare i höst.

Fråga: Finns det luftintag med elektrisk förvärmning som kan sättas in?
 
Vet du vilka värden man fick? Vad tänker Hyresvärden vidta för åtgärd?
 
  • Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
H huggan skrev:
Vet du vilka värden man fick? Vad tänker Hyresvärden vidta för åtgärd?
Mätningar pågår i alla hus, enligt uppgift är det över 700 i vissa lägenheter. De jag känner är frusna och vill inte hålla öppet men oroar sig samtidigt. Jobbigt att behöva tänka på sådant. Jag vet inte vad värden planerar för åtgärd.
 
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
Tack för tips! Ska framföra.
 
En kortare period är det inte skadligt med radon, viktigast är att följa upp resultatet av mätningarna och ligga på hyresvärden som en igel för åtgärder.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.