Hej!
Jag har haft jättekallt hemma så jag har kikat över lite olika lösningar. Med värmekamera så hittade jag att jag hade kallras ifrån kattvinden ovanför vardagsrummet. När jag kollade i kattvinden så är det ett rör som går igenom taket till övervåningen (emellqn golvet på övervåningen) som inte är isolerat ordentligt. Röret är jätteseriöst isolerat genom hela kattvinden men anslutningen in till huset var helt oisolerat. Finns det någon risk med att täppa igen anslutningen? Nu tog jag massa isolering och täppt igen och hoppas vi får det lite varmare, men är rädd för kondens/fukt. Jag är rätt så 100 på att röret går till en radonfläkt ut genom huset.
Tack på förhand för svar!
Jag har haft jättekallt hemma så jag har kikat över lite olika lösningar. Med värmekamera så hittade jag att jag hade kallras ifrån kattvinden ovanför vardagsrummet. När jag kollade i kattvinden så är det ett rör som går igenom taket till övervåningen (emellqn golvet på övervåningen) som inte är isolerat ordentligt. Röret är jätteseriöst isolerat genom hela kattvinden men anslutningen in till huset var helt oisolerat. Finns det någon risk med att täppa igen anslutningen? Nu tog jag massa isolering och täppt igen och hoppas vi får det lite varmare, men är rädd för kondens/fukt. Jag är rätt så 100 på att röret går till en radonfläkt ut genom huset.
Tack på förhand för svar!
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Fläkten sitter säkert 4-5 meter bort i kattvinden ifrån där röret går in i huset. Går man ut på balkongen på övervåningen finns en lucka där man ser fläkten väldigt tydligt.J jonaserik skrev:
Försökt måla men röda färgen är röret. Blåa färgen är fläkten/där röret går ur huset. Och gula pekar på vart röret går ifrån kattvinden till in i levnadsutrymmet.S simon3d skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden