Visserligen har jag lagt in rör för framtida tåt-dragningar för TV etc till sovrummen men tåtarna är inte dragna.
Vad kan jag göra så att min lilla transistorradio i övervåningen funkar utan störningar? Lyssnar alltid på radio när jag sitter vid datorn (övervåningen) och irriterar mig våldsamt.

Använd datorns högtalare säger ni naturligtvis ...:eek: ... men jag älskar att leka med spel på internet och då funkar inte datorns radio på alla program ...

Se här - det finns EN nackdel med stenhus!

Testa att tvinna på en bit FK eller liknande på antennen .. Kan fungera , annars om radion har uttag för extern antenn kan sätta upp en antenn för avsedda frekvenser utanpå fasaden o dra en kabel till radion.

DjAlbert skrev:
Testa att tvinna på en bit FK eller liknande på antennen .. Kan fungera , annars om radion har uttag för extern antenn kan sätta upp en antenn för avsedda frekvenser utanpå fasaden o dra en kabel till radion.
Hm ... vad är FK för nåt?
Räcker det med att fästa den där FK-tåten på parabolantennen ... ?
F'låt ... men sån't här är inte precis min starkaste sida ... :rolleyes:

FK är kabelsorten som man använder för matningen till alla vägguttag och strömbrytare. de vanligaste färgerna är gul-grön, blå och brun ca 3mm i diameter.

/Håkan

Vanlig enkelisolerad kabel , sån man drar innuti elrör .

Du kan ta en sån , eller en vanlig högtalarkabel om du så vill. Bara du har skalat den så metallen/kopparn ligger an mot antennen , och Ja , Du kan dra den till parabolen , fast fäst den i stativet till parabolen , inte i själva tallriken , för om den är lackerad kan färgen sätta stopp för kontakten .

OK - tack för hjälpen ... det blir att klättra högt upp på gaveln för att nå parabolen ...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.