Hej.
Eftervärmaren i vårt RDAF Mini-aggregat har slutat fungera. Oavsett inställning i styrsystemet så är eftervärmaren alltid på 0%. Jag förstår inte riktigt vad som kan ha gått sönder då det är en så simpel konstruktion. Vad är de två inringade delarna i bilderna och kan de vara nån av dem som är boven?
 
  • Eftervärmare med två inringade delar, troligen termostater eller brytare, på en bänk. Del av ett RDAF Mini-aggregat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av insidan av ett RDAF Mini-aggregat med två inringade elektriska komponenter och kablar på ett träbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Säger styrsystemet 0%?

De inringade sakerna borde vara nån form av termosäkring som löser vid för hög temperatur, om det inte är en ren termostat bara...

Det är väl bara att testa och koppla ström direkt på elementet, blir det varmt ligger felet nån annanstans....
 
Den med flärpen på är återställbart överhetninsskydd. Den andra är ett överhetningskydd, ej återställbart, måste bytas. Finns spänning på svart-blå från kabeln in, så har en av löst. Mät mellan svart kabel in och ut från ÖHS på ena och sen på nästa lika. Finns spänning på dom svarta till ellementet så är det felaktigt.
 
Tack så mycket för era svar! Jag ska testa under helgen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.