två av mina radiatorer blir ej varma. resten av radiatorerna är varma på slingan så jag tror det helt enkelt inte har börjat cirkulera in vatten i dem. förra året fungerade dem men inte nu. hur ska man göra för att få igång det? jag har försökt och lufta radiatorerna. någon som har några tips och tricks? tack!!!!

Har du luftat tills det kommer vatten ur luftningsventilen? Tänk på att du kan behöva fylla på vatten i systemet för att få tillräckligt tryck.

Skruva loss termostaterna och dra ur den lilla "pinnen" ??? och smörj upp den lite. Säkert den som har fastnat i innersta läget, då kan det inte cirkulera vatten.

Baggnar skrev:
Skruva loss termostaterna och dra ur den lilla "pinnen" ??? och smörj upp den lite. Säkert den som har fastnat i innersta läget, då kan det inte cirkulera vatten.
"amatör+ilsken"-metoden är att slå på metallkranen som termostaten är monterad på tills värmen kommer igång. Klassiker.

jag löste det. min flickvän tog isär det och hittade massa smuts i utröret, så nu funkar det! så kan det gå! jag har aldrig löst något problem på enklare och bättre sätt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.