R
Hej! Är spekulanter på en enplansvilla byggd 1964, platta på mark.
Är själv inte så kunnig på området men har försökt läsa på. Har förstått att det klassas som riskkonstruktion med plattor från denna tid och att det lätt blir fuktproblem.
Har lyckats få tag på den tekniska beskrivningen. Bifogar en bild på denna.
Verkar vara dräneringsgrus, plastfolie, 12 cm bet. armerad. Sen något jag inte riktigt förstår och kan tyda. Sen golvstock, 5 cm mineralullfilt, sist golvträ.

Vill gärna ha lite råd och synpunkter på denna grund. Är det en vettig grund och ett rimligt hus att köpa eller bör man avstå pga riskkonstruktionen. Tacksam för all hjälp! Mvh / Petter
 
  • Svartvit bild av en teknisk beskrivning för en enplansvilla från 1964 med detaljer om grund och material.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.