Jag läste en intressant debattartikel hos CNN angående hur vi ska rädda den här planeten från miljökatastrof. Alla är inte överens. Ett litet fritt översatt utdrag:
"Vi måste göra det bästa av det vi redan har. Vi måste komma över den rådande uppfattningen att det "nya gröna" är vår räddning. Ungefär som att en Toyota Prius är en energieffektiv bil. Om man tar hänsyn till den energi som används för att tillverka en ny Prius, inser man att man skulle tjäna mer energi om man fortsätter köra en Geo Metro från mitten av 90-talet.

Du kan läsa blogginlägget här: Rädda planeten med grönt byggande?
 
Det byggs på tok för lite SMÅ småhus, och åt skogen för många stora åbäken!

Det är ett hån mot all logik att tala om "klimatsmart" när man bygger 150, 200 eller 250 kvadrats kåkar med halvmetertjocka väggar, dubbelgarage och tre badrum för två vuxna plus ett rosenkindat barn, som man övervakar med intern-TV...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.