Har ett uthus som tidigare ägare inte brytt sig särskilt mycket om. Det såg rätt risigt ut, och var murket.
Att byta ut timmer känns som ett alldeles för stort projekt för mig. Jag har en idé om att rädda det åtminstone för ett par år framåt: sätta liggande fasad ovanpå, och avsluta högst upp med någon plåt som leder bort det värsta av vattnet.
Kan det funka, eller finns det nåt bättre förslag som man kan ta till?
Att byta ut timmer känns som ett alldeles för stort projekt för mig. Jag har en idé om att rädda det åtminstone för ett par år framåt: sätta liggande fasad ovanpå, och avsluta högst upp med någon plåt som leder bort det värsta av vattnet.
Kan det funka, eller finns det nåt bättre förslag som man kan ta till?
Medlem
· Västernorrland
· 2 471 inlägg
Håller med. Rensa marken från prylar och växtlighet. Se till att den lutar så avrinning funkar (på alla sidor byggnaden) och ordna så takdropp inte stänker upp.
Hur står byggnaden som helhet? Finns det några vettiga hörnstenar? Markförhållanden, växtlighet osv.
Svårt att se från dina bilder om det är lyfta upp eller gräva ur som är mest relevant. Och om det främst är åtgärder på byggnaden eller i omgivningen som är nödvändiga.
Hur står byggnaden som helhet? Finns det några vettiga hörnstenar? Markförhållanden, växtlighet osv.
Svårt att se från dina bilder om det är lyfta upp eller gräva ur som är mest relevant. Och om det främst är åtgärder på byggnaden eller i omgivningen som är nödvändiga.
Tusen tack för svaren! Jag blir lite lugnad av det.
Ska rensa och gräva bort lite runtom, trycka in lite sten som kan bära upp, och tänkte sätta spont utanpå och måla med rödfärg. Det kan förhoppningsvis skydda lite.
Men först får det skrapas och målas...
Tre timmars jobb blev plötsligt mycket mer, haha!
Ska rensa och gräva bort lite runtom, trycka in lite sten som kan bära upp, och tänkte sätta spont utanpå och måla med rödfärg. Det kan förhoppningsvis skydda lite.
Men först får det skrapas och målas...
Tre timmars jobb blev plötsligt mycket mer, haha!
Klicka här för att svara