210 840 läst ·
1 085 svar
211k läst
1,1k svar
Rädda min ekonomi
Man kan vända och vrida på det hur man vill. Banken ser förstås till att ta betalt det man behöver från sina kunder, på ett eller annat sätt. Lyckas du både pressa räntan MAX till sista hundradelens procent OCH förhandla bort alla kortavgifter osv så kommer du förstås betala lite mindre än vad de flesta andra gör, men betala gör du. Och bara för att en bank inte har ett explicit pris på tjänsten så är det ju inte gratis.K Krille4 skrev:Fast riktigt så kan man väl inte riktigt resonera utifrån sin egen ekonomi? Om jag väljer att inte köpa/betala för en av bankens tjänsten innebär det inte per automatik att jag betalar för tjänsten på något annat sätt.
I sådant fall skulle det heller inte löna sig att förhandla t ex räntan med banken?
/Krille
Kände för att uppdatera, 16 dagar kvar till pengarna trillar in och har 2500 kvar på kontot.. gott om mat hemma och alla räkningar är betalda.
mobil-internet har gått ner från 1200 till 600 (fiber hemma + 3 mobilabonnemang)
Hundförsäkring gick ner från 650 till 520
Kattförsäkringen gick ner från 350 till 190
köpte ny hundmat från 700 till 200
så hittills 1800 mer i plånboken.
Har även handlat mat nästan bara när det varit erbjudande och billigaste av allt! Så skulle gissa på minst en tusenlapp där med. Köpte 6 kilo pasta för 120 kronor och 5 kg blandfärs för 390 kronor. Frysen är fylld med mackor som såldes till bra pris!!
mobil-internet har gått ner från 1200 till 600 (fiber hemma + 3 mobilabonnemang)
Har även handlat mat nästan bara när det varit erbjudande och billigaste av allt! Så skulle gissa på minst en tusenlapp där med. Köpte 6 kilo pasta för 120 kronor och 5 kg blandfärs för 390 kronor. Frysen är fylld med mackor som såldes till bra pris!!
Härligt, många bäckar små sa alltid min pappa när jag var liten.H Hammarspik skrev:Kände för att uppdatera, 16 dagar kvar till pengarna trillar in och har 2500 kvar på kontot.. gott om mat hemma och alla räkningar är betalda.
Sen fortsätter jag snåla på elen och försöker lägga undan lite till elräkningen som väntar kommande månaderna.
189 kwh gjorde vi av med i augusti. Köpte dock ett stort timglas för nästan 300 spänn men den kommer vi använda varje gång vi ska duscha!! Den är på 4 minuter och 30 sekunder. Barnen tycker de är skit kul just för att den är så jävla stor typ 20-25 cm. Lär väl ta ett år innan vi tjänat tillbaka dom pengarna men men
189 kwh gjorde vi av med i augusti. Köpte dock ett stort timglas för nästan 300 spänn men den kommer vi använda varje gång vi ska duscha!! Den är på 4 minuter och 30 sekunder. Barnen tycker de är skit kul just för att den är så jävla stor typ 20-25 cm. Lär väl ta ett år innan vi tjänat tillbaka dom pengarna men men
Byggnovis
· Stockholm
· 318 inlägg
Renoverare
· Skåne/Blekinge
· 2 880 inlägg
Om jag inte missminner mig så har jag för mig att det var Ingvar Kamprads ord/motto. Visst är stora inkomster välkomna, men de tenderar ofta att dra med sig stora utgifter också.mnils skrev:
Byggnovis
· Stockholm
· 318 inlägg
Renoverare
· Skåne/Blekinge
· 2 880 inlägg
Heja dig! Du kommer fixa detta. När ”rea-glasögonen” är på ser man på ett annat sätt prisnedsatta varor. Själv köpte jag många påsar äpplen med flera kilo i varje för 15 kr./st. Jättefina äpplen så jag fattar inte varför och de står sig bra om de får stå svalt.H Hammarspik skrev:Kände för att uppdatera, 16 dagar kvar till pengarna trillar in och har 2500 kvar på kontot.. gott om mat hemma och alla räkningar är betalda.