210 861 läst ·
1 085 svar
211k läst
1,1k svar
Rädda min ekonomi
Bra jobbat och stort lycka till på din fortsatta resa. Du har visat prov på att det går att driva sin egen förändringsresa. Det startar med insikt och något senare kommer åtgärder. Väldigt modigt att öppna sig så som du gjort och fråga om hjälp. Fortsätt på samma sätt oavsett vad du tar dig för. Du kommer att göra skillnad!
Ja det varierar väl , vi fick 6 äpplen totalt, brukar kunna vara 100. Grannen fick skitmycket som vanligt så vi tog en kasse eftersom han mest var störd över att fallfrukten störde robotklipparen. Dom var inte jättegoda men vi har häst så hästen fick dom.L lizaliza skrev:
1 träd. 270 liter fallfrukt och mer blir det för jag är allergisk mot äpplenV Ville_Vessla skrev:
Släktingar och vänner som är förbi har tagit en kasse var och det är mycket kvar på trädet. Robotgräsklipparen har inte kunnat gå på över en månad
Lite OT, men har du lust att dela något recept? Jag är i samma situation med för mycket äpplen på kort tid.MathiasS skrev:
Låna en fruktkvarn/kross av grannen, tugga sönder all frukt.Anders243 skrev:
Låna en press av grannen, pressa all frukt.
Låna en pastör (kokkärl) av grannen, pastörisera all frukt.
Tappa upp på bag in box påsar.
Inget tillsatt, inget trolleri. Jättegott. Men rätt mycket jobb.
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 115 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 115 inlägg
Rätt mycket lånande också.MathiasS skrev:
Edit: Jag brukar lämna in skiten på Plantagen Bromma. De mustar och pastöriserar och har sig så får man några bag-in-box att mumsa på. Skönt att slippa jobbet.
Ja. Men det var kul att göra det själv iallafall en gång. Vi får väl se hur det blir nästa år....Düsseldorff skrev: